Farzanegan Pub Farzanegan DOI info@joce.ir mEDRA 20240329 DOI Registration 01
06 10.22034/zagros.2019.1024.0646 http://joas.ir/user/articles/3587 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی تطبیقی عوامل مؤثر بر نگرش افراد نسبت به برندهای لوکس با در نظر گرفتن نقش تعدیل گری فشار دوستان و سطح آگاهی فرد در بین زنان و مردان شاغل (مطالعه موردی مراکز خرید شمال شهر تهران)</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>بررسی تطبیقی عوامل مؤثر بر نگرش افراد نسبت به برندهای لوکس با در نظر گرفتن نقش تعدیل گری فشار دوستان و سطح آگاهی فرد در بین زنان و مردان شاغل (مطالعه موردی مراکز خرید شمال شهر تهران)</TitleText> 01 01 3587 zagros Publisher IR 01 3587 JB 1053 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی تطبیقی عوامل مؤثر بر نگرش افراد نسبت به برندهای لوکس با در نظر گرفتن نقش تعدیل گری فشار دوستان و سطح آگاهی فرد در بین زنان و مردان شاغل (مطالعه موردی مراکز خرید شمال شهر تهران)</TitleText> 01 [1] بریس، نیکلا و کمپ، ریچارد و سلنگار، رزمری. (1391) تحلیل داده های روانشناسی با برنامه SPSS ، ترجمه خدیجه علی آبادی و سید علی صمدی، ویرایش سوم، تهران: نشر دوران. [2] حافظ نیا، محمدرضا. (1389) "مقدمه ای بر روش حقیق در علوم انسانی" ، انتشارات سمت. [3] خاکی، غلامرضا. (1384) "روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی "، انتشارات بازتاب. [4] ریحانی، ناهید. (1387) "بررسی نقش و تأثیر پیشایندهای روانشناختی و نام تجاری بر مصرف کنندگان لوکس در قشر جوانان-مورد مطالعه:ساعت های لوکس"(پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و تحقیقات تهران). [5] رخیده، علی. (1392) "بررسی عوامل اثر گذار بر خرید برندهای لوکس در مصرف کنندگان ایرانی: مورد مطالعه صنعت پوشاک"(پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه اقتصاد، مدیریت و امور اداری سمنان). [6] شاه محمدی، عبدالرضا. (1388) "درآمدی بر روش تحقیق، تهران، انتشارات فریش، چاپ اول. [7] عزیزی، شهریار. (1392) متغیرهای میانجی، تعدیل گر و مداخله گر در پژوهش های بازاریابی: مفهوم ها، تفاوت ها، آزمون ها و رویه های آماری، فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، سال سوم شماره دوم. [8] کلانتری، خلیل .(1387). مدل سازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی، تهران: فرهنگ صبا. [9] کلاین.(1380)،راهنمای آسان تحلیل عاملی،ترجمه سید جلال صدرالسادات و اصغر مینایی،تهران،انتشارات سمت. [10] نادری، عزت ا... و سیف نراقی، مریم. (1384) "روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آنهادر علوم انسانی" ، دفتر تحقیقات و انتشارات بدر، چاپ بیست و پنجم. [11] نایبی، هوشنگ. (1388) آمار توصیفی برای علوم اجتماعی، تهران: سمت. [12] مارویاما، جفری ام. (1389) اصول مدل سازی معادلات ساختاری، ترجمه صمد رسول زاده اقدم، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با همکاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) [13] میزر، لاورنس اس و گامست، گلن و گارینو، ا.جی. (1391) پژوهش چندمتغیری کاربردی (طرح و تفسیر)، ترجمه حسن پاشا شریفی و دیگران، تهران: رشد. [14] موون، جان سی. (1392) "رفتار مصرف کننده (عوامل درونی و بیرونی)"، مترجمان: اردستانی، عباس صالح. سعدی، محمدرضا. نشراتحاد-آیلار، چاپ پنجم. [15] هاوکینز، د، بست، ر، کانی، ک. (1385) " رفتار مصرف کننده:تدوین استراتژی بازاریابی"، ترجمه روستا، احمد. بطحایی، عطیه.انتشارات سارگ18- عزیزی، شهرام (1392). متغیرهای میانجی، تعدیل گر و مداخله گر در پژوهش های بازاریابی: مفهوم ها، تفاوت ها، آزمون ها و رویه های آماری، فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، سال سوم شماره دوم. [16] کلانتری،خداد(1387). مدل سازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی، تهران: فرهنگ صبا. [17] میزر، لاورنس اس و گامست، گلن و گارینو، ا.جی. (1391) پژوهش چندمتغیری کاربردی (طرح و تفسیر)، ترجمه حسن پاشا شریفی و دیگران، تهران: رشد. [18] Belk, R.W. (1988) "possessions and the extanded self ", Journal of Consumer Research, 15, 2, 39-680. [19] Hauck & Stanforth. (2006) "cohrt perception of luxury goods and services" Journal of fashion marketing and management, 11, 2, 175-188. [20] Vigneron & Johnson. (1999) Areview & a conceptual framework of prestige _ Seeking consumer behavior, Academy of marketing science. [21] Kotler, P.& Lee, N. (2005). Corporate social responsibility. Doing the [22] Most Good for Your Company and Your Cause, New Jersey [23] Mandhachitava & Lockshin. (2009) "fast moving luxury luxury goods: positioning strategies for scotch whisky in thai department stores" international Journal of retail and distribution management, 132, 6, 313-319. [24] Gu, F.F. & Hung, K. (2009) " materialism among adolescents in china:ahistorical generation perspective" Journal of Asia Business Studies, 3:2, 56-64. [25] Gil, L. Kwon, K.N. Good, L. & Jonnson, L. (2012) " impact of self on attitudes toward luxury brands among teens " Journal of Business Research, 65, 1425-1433. [26] Shukla.(2008)"conspicuons consumption among middle age consumers: psychological and band antecedent" Journal of product and brand management. 17, 11, 25-37. [27] Lafort, S. and Chen, J.(2012) chines and british consumers evaluation of Chinese and international brands and factors affecting their choice, Journal of world business. 47, 54-63 [28] Zhan,L.He,Y.(2012) "Understanding luxury consumption in china: consumer perception of best-known brands" Journal of Business Research,65,1452-1460. [29] Agresti, A. and Finlay, B. (1997) Statistical methods for the social sciences.Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. 1 A01 افسانه صداقت شیره جینی، آرزو احمدی دانیالی افسانه صداقت شیره جینی، آرزو احمدی دانیالی C. افسانه صداقت شیره جینی، آرزو احمدی دانیالی 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2019.1026.1000 http://joas.ir/user/articles/3602 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی رابطه بین تخصص تیم مدیریت و مدیریت واقعی سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>بررسی رابطه بین تخصص تیم مدیریت و مدیریت واقعی سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران</TitleText> 01 01 3602 zagros Publisher IR 01 3602 JB 1053 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی رابطه بین تخصص تیم مدیریت و مدیریت واقعی سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران</TitleText> 01 [1] ابراهیمی کردلر, علی, سیدی, سیدعزیز (1388). نقش حسابرسان مستقل درکاهش اقلام تعهدی اختیاری. فصلنامه علمی-پژوهشی بررسیهای حسابداری وحسابرسی, 16(1). [2] اعتمادی, حسین, مومنی, منصور, فرج‌زاده دهکردی, حسن. (1391). مدیریت سود، چگونه کیفیت سود شرکت‏ها را تحت تاثیر قرار می‏دهد؟. پژوهش های حسابداری مالی, 4(2), 101-122. [3] انصاری، مهدی(1387). بررسی معیارهای مالی ارزیابی عملکرد مدیریت در ارزش آفرینی برای سهامداران با تأکید بر معیارهای اقتصادی. مجله حسابدار، 200: 11 – 3. [4] ایمانی، سعید (1389). سازوکارهای حاکمیت شرکتی و بازده سهام،. پژوهش های حسابداری مدیریت. [5] آذر، ع و مؤمنی، م (1381)، آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، انتشارات تهران. [6] بختکي، بهروز (1386). مديريت سود به وسيله تغيير طبقه بندي اقلام صورت سود و زيان، پايان نامه کارشناسي ارشد،دانشگاه علامه طباطبايي. [7] جبارزاده كنگرلويي سعيد, محمدزاده سالطه حيدر, بايزيدي انور و مونس خواه غلامرضا (1389). بررسي رابطه مديريت سود شرکت هاي گروه (تلفيقي) با بازده سهام شرکت اصلي در بورس اوراق بهادار تهران.‎ [8] حساس یگانه، یحیی(1385). نقش هیات مدیره در حاکمیت شرکتی، مجله حسابدار، 174: 29-26. [9] حقیقت، حمید و ایرانشاهی،علی اکبر (1389). بررسی واکنش سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار تهران نسبت به جنبه های پایداری اقلام تعهدی. مجله پژوهشهای حسابداری مالی، سال دوم، شماره سوم، صص31-48. [10] خواجوی، شکرالله و ناظمی،امین(1384). نقش اقلام تعهدی در تشریح و تحلیل کیفیت سود. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 60-37. [11] رحمانی، علی و فلاح نژاد، فرهاد (1389). تاثیر کیفیت اقلام تعهدی بر هزینه سرمایه سهام عادی. مجله پژوهشهای حسابداری مالی، سال دوم، شماره سوم، صص17-30. [12] رسائيان، علی (1389). بررسي تأثير ويژگي هاي هیات مديره بر ساختار سرمايه شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. دو فصلنامه برنامه و بودجه، 110: 191- 204. [13] Adams, R. B., Almeida, H., & Ferreira, D. (2005). Powerful CEOs and their impact on corporate performance. The Review of Financial Studies, 18(4), 1403-1432. [14] Adams, R. B., & Ferreira, D. (2009). Women in the boardroom and their impact on governance and performance. Journal of financial economics, 94(2), 291-309. [15] Ahmed, K., Hossain, M., & Adams, M. B. (2006). The effects of board composition and board size on the informativeness of annual accounting earnings. Corporate governance: an international review, 14(5), 418-431. [16] Bilimoria, D. (2000). Building the business case for women corporate directors. In Women on corporate boards of directors (pp. 25-40). Springer, Dordrecht. [17] Brickley, J. A., Coles, J. L., & Jarrell, G. (1997). Leadership structure: Separating the CEO and chairman of the board. Journal of corporate Finance, 3(3), 189-220. [18] Brunninge, O., Nordqvist, M., & Wiklund, J. (2007). Corporate governance and strategic change in SMEs: The effects of ownership, board composition and top management teams. Small Business Economics, 29(3), 295-308. [19] Eulerich, M., Velte, P., & van Uum, C. (2014). The impact of management board diversity on corporate performance. An empirical analysis for the German two-tier system. An Empirical Analysis for the German Two-Tier System (November 8, 2013). Problems and Perspectives in Management (PPM), 12, 25-39. [20] Chan, K., Chan, L. K., Jegadeesh, N., & Lakonishok, J. (2001). Earnings quality and stock returns (No. w8308). National bureau of economic research , Vol. 79, No. 3, PP. 1041-1082. [21] Chen, C. J., & Jaggi, B. (2000). Association between independent non-executive directors, family control and financial disclosures in Hong Kong. Journal of Accounting and Public policy, 19(4-5), 285-310. 1 A01 سید احسان احمدی، علی میر سید احسان احمدی، علی میر C. سید احسان احمدی، علی میر 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2019.1030.0758 http://joas.ir/user/articles/3612 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی عوامل موثر بر انزوای اقتصادی سرمایه گذاران در بخش خصوصی</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>بررسی عوامل موثر بر انزوای اقتصادی سرمایه گذاران در بخش خصوصی</TitleText> 01 01 3612 zagros Publisher IR 01 3612 JB 1053 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی عوامل موثر بر انزوای اقتصادی سرمایه گذاران در بخش خصوصی</TitleText> 01 [1] رهبر، فرهاد. مظفری خامنه، فرشید. محمدی، شاپور (1389). "موانع سرمایه گذاری و تاثیر آن بر رشد اقتصادی در ایران". مجله تحقیقات اقتصادی. شماره81. ص 138-111. [2] برجیسیان، الف. (1377)، عوامل موثر بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران، رساله کارشناسی ارشد. [3] حسینی زاده بحرینی، ملک الساداتی (دی و بهمن 1390). " موانع نهادی سرمایه گذاری و کسب و کار در ایران" ماهنامه پیام اتاق ارومیه سال دوازدهم. شماره 10 ص 76. [4] خلیلی عراقی، مریم (1379)، "بررسی تأثیر سرمایه گذاري خصوصی و دولتی بر رشد صنعتی در اقتصاد ایران"، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات. [5] عبدلی، قهرمان (1374) " تأثیر پذیري سرمایه گذاري بخش خصوصی از بودجه دولت (بودجه عمرانی) در ایران" ، مجله برنامه و بودجه، شماره 65 و 66. [6] موسوي جهرمی، یگانه و منصوره عبادتی فرد (1378) " اثر سرمایه گذاري دولت درزیرساخت حمل و نقل بر سرمایه گذاري بخش خصوصی و رشد اقتصادي در ایران"مجله پژوهشنامه حمل و نقل، سال 5، شماره 4 [7] هژبر کیانی، کامبیز (1381) " رابطه سرمایه گذاري بخش خصوصی و دولتی در ایران"، فصلنامه پژوهشهاي اقتصادي ایران، شماره 10 [8] Aschauer, D.A. (1989) "Does public capital crowd out private capital Journal of Monetary Economics, 24, pp. 171-181. [9] Blassa, Bela (1978) Export and Economic Growth: Further Evidence Journal of Development Economic, 5 : 2 , pp: 181-189 . [10] Hatano, Toshiya (2010) Crowding-in Effect of Public Investment on Private Investment,Policy Research Institute, Ministry of Finance, Japan Public Policy Review, Vol.6, No.1, February 105 , [11] Kavoussi, Rostam M (1988) Export Expansion and Economic Growth Further Empirical Evidence, Journal of Development Economic, 14 pp:241-250. , [12] Karadag, Metin (2010) The Impact of Public Capital on the Efficiency of Private Manufacturing Industry at the Regional Level, EGE AKADEMİK BAKIŞ / EGE ACADEMIC REVIEW Vol: 10 • Number: 4 •, pp. 1167 – [13] Khan, Mohsin & S,.Carmen M. Reinhart (1990) Private Investment and Economic Growth in Developing Countries. World Development 18 :1 pp19-27. [14] Musolesi, Antonio (2011), On public capital hypothesis with breaks Economics Letters, Volume 110, Issue 1, Pages 20-24 , [15] Narayan , Paresh Kumar (2004), Do public investments crowd out private investments Fresh evidence from Fiji , Journal of Policy Modeling, Volume 26, Issue 6, Pages 747-753 [16] Nazmi, Nader & M.D, Ramirez (1997) Public and Private Investment and Economic Growth in Mexico, Contemporary Economic Policy,Volume 15 Issue 1, pages 65–75., [17] Ramirez Miguel D (1998) Does Public Investment Enhance Productivity Growth in Mexico? A Cointegration Analysis, Eastern Economic Journal 24, (1), 63-82. 1 A01 آزاده صحراییان آزاده صحراییان C. آزاده صحراییان 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2019.1212.0856 http://joas.ir/user/articles/3625 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی تأثیر عدم اطمینان محیطی بر فرهنگ سازمانی و سیستم اطلاعات حسابداری مدیریت</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>بررسی تأثیر عدم اطمینان محیطی بر فرهنگ سازمانی و سیستم اطلاعات حسابداری مدیریت</TitleText> 01 01 3625 zagros Publisher IR 01 3625 JB 1053 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>بررسی تأثیر عدم اطمینان محیطی بر فرهنگ سازمانی و سیستم اطلاعات حسابداری مدیریت</TitleText> 01 [1] عرب مازار یزدی، م؛ عرب، ا؛ علیپور، م.، 1386، بررسي ابعاد ارتباط سيستم هاي اطلاعات مديريت و سيستم هاي اطلاعاتي حسابداري، ماهنامه حسابدار، بهار و تابستان 1390، شماره 182، 39-32. [2] حجازی، ر؛ اسدی وایقان، ل.، 1392، بررسی تاثیر عدم اطمینان محیطی ادراك شده بر رابطه بین سیستم حسابداري مدیریت و عملکرد شرکت ها در ایران، فصلنامه علمی پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، دوره 2، شماره 8، زمستان 1392، 23-13. [3] حسنی توابع، ع؛ کاظمی، م؛ مهارتی، ی.، 1392، تأثیر عدم اطمینان محیطی بر نوآوری سازمانی: تبیین نقش ساختار سازمانی به عنوان متغیر مداخله گر، فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی، دوره 3، شماره 4، زمستان 1392، 91-67. [4] بافنده زنده، ع؛ عالی، ص؛ نوروزی، د؛ جریر احمدی، م ا.، 1391، بررسی تاثیر عدم اطمینان محیطی بر انتخاب راهبردهای مدیریت دانش در حوزه محصول (مطالعه موردی: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خراسان رضوی)، فصلنامه علمی ‌پژوهش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شماره 4، 840-823. [5] حجازی، ر؛ محمودی، م؛ شیخی، ه.، 1390، تأثیر عدم اطمینان‌های محیطی بر اجزای سود شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهش های تجربی حسابداری، شماره 2، 48-27. [6] عسگریان، م.، 1388، مفهوم شناسی فرهنگ سازمانی، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس، شماره 24، 124-101. [7] Cormier, D., and Ledoux, M ,(2012). “Performance Reporting by Oil and Gas Firms: Contractual and Value Implications.” Journal of International Accounting, Auditing &Taxation, No 11, PP 131–153. [8] خدادادی، و؛ عربی، م؛ آل بوعلی، ص.، 1394، اثر تعدیل کننده عدم اطمینان محیطی بر رابطه بین مدیریت سودو عدم تقارن اطلاعاتی، فصلنامه پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی، سال 7، شماره 26، تابستان 1394، 66-51. [9] محقر، علي؛ احمدي، ا؛ محقر، ف؛ معصوم زاده، ن.، 1389، بررسي عوامل اثر گذار درون و برون سازماني بر تسهيم اطلاعات و کيفيت تسهيم اطلاعات در زنجيره تامين، تهران، ششمين کنفرانس بين المللي مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات. [10] رابینز، ا.، 1381، تئوری سازمان (ساختار، طراحی و کاربردها)، ترجمه حسن دانائی فرد و مهدی الوانی، تهران: انتشارات صفار. [11] مشبکی، ا.، 1379، مدیریت رفتار سازمانی: تحلیل کاربردی، ارزش از رفتار انسانی، تهران: نشر ترمه چاپ دوم. [12] الهی، ش؛ شکری، ا.،1390، تأثیر سیستم اطلاعات حسابداری بر تصمیم گیری استفاده کنندگان، همایش ملی مدیریت فناوری اطلاعات. [13] طالب نیا، ق ا؛ رستمی، ه.، 1384، بررسي عوامل موثر بر عدم استفاده مديران در تصميم‌گيري از اطلاعات حسابداري مديريت، فصلنامه دانش و پژوهش حسابداری، شماره 3. [14] خواجوی، ش ا؛ اعتمادی، م.، 1389، بررسي عوامل مؤثر بر پياده سازي موفق سيستم هاي اطلاعاتي حسابداري در شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، مجله پژوهشهای حسابداری مالی، سال دوم، شماره دوم، 22-1. [15] Kirmizi, Ritonga.(2009). “Perceived Environmental Uncertainty.”, Management Acounting Information Systems And Decentralization. Jurnal Akuntansi & Auditing Indonesia. 13(1). [16] Habib-Uz-Zaman Khan,MD, Halabi,A. Rashidozzaman Khan,M. (2011). “Non-Financial Performance Measures- Organizational Performance Relationship in the Bangladeshi Firms: The Moderator Role of Environmental Uncertainty and Corporate Culture.” Electronic copy available at: http://ssrn.com/abstract=1965612. [17] Ajibolad, S.O. Arowomolea, S.S.A. Ojikutu, R.K.(2010). “Management Accounting Systems.” Perceived Environmental Uncertainty and Companies’ Performance in Nigeria. International Journal of Academic Research,. 2(1), pp 195-201. [18] Schulz,A.Wu,A. Chow,W.(2010). “Environmental Uncertainty, Comprehensive Performance Measurement Systems,Performance-Based Compensation, and Organizational Performance.” Asia-Pacific Journal of Accounting & Economics,17, pp17–40. [19] Seaman,A. Williams, J. (2006). “Management Accounting Systems Change And Sub-Unit Performance: The Moderating Effects Of Perceived Environmental Uncertainty.” Journal of Applied Business Research– First Quarter 2006 ,22,pp 103-120 1 A01 مهدی نیازی مهدی نیازی C. مهدی نیازی 01 eng 202403 2024 C. zagros 06 10.22034/zagros.2019.1216.0755 http://joas.ir/user/articles/3626 Farzanegan Pub mEDRA <TitleType>01</TitleType> <TitleText>اثر تورم بر ارزش افزوده اقتصادی در جهت بررسی عملکرد شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار</TitleText> <TitleType>05</TitleType> <TitleText>اثر تورم بر ارزش افزوده اقتصادی در جهت بررسی عملکرد شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار</TitleText> 01 01 3626 zagros Publisher IR 01 3626 JB 1053 1 4 01 202403 7 10 <TitleType>01</TitleType> <TitleText>اثر تورم بر ارزش افزوده اقتصادی در جهت بررسی عملکرد شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار</TitleText> 01 [1] جهانخوانی، علی.، و سهرابی، جمشید. (1389). بررسي تحليلي اهميت انحرافهاي تورمي ارزش افزوده اقتصادي و تأثير خصوصيات مالي شركتها براين انحرافها، تحقيقات مالي، 12(29)، 20-1. [2] دهدشتي، مسعود.، محمدي، حميد.، دهباشي، وحيد.، و دهقانپور، حامد. (1391). پيش بيني نرخ تورم و نقدينگي و اثرات آن ها بر ارزش افزوده بخش كشاورزي، اقتصاد كشاورزي، 6(4)، 37-18. [3] زارع نژاد، منصور.، و معتمدي، سحر. (1391). بررسي رابطه متغيرهاي كالن اقتصادي و شاخص كل قيمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهشنامه اقتصادي، 46(12)، 116-101. [4] سعیدی، علی.، و اکبری، نوردین. (1389). رابطه بين ارزش افزوده اقتصادي و ارزش افزوده تعدیل شده بر اساس تورم با بازده و قیمت سهام، ویژه نامه بازار سرمایه، 7، 172-145. [5] شاهوردياني، شادي.، گودرزي، احمد.، وحدت زيرك، سهيلا. (1392). بررسي تاثير رويدادهاي تقويمي هجري قمري بر بازده سهام و حجم معاملات روزانه در بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه علمي پژوهشي دانش سرمايه گذاري، 2(6)، 212-195. [6] عزيزي، فيروزه، خداويسي، حسن و جوهري، فاطمه. (1391). بررسي رابطه تورم و بازده سهام بورس اوراق بهادار تهران: ارزيابي فرضيه جانشيني فاما، مجله علمي و پژوهشي پژوهش هاي اقتصادي، 12(2)، 135-117. [7] نبی زاده ولوکلایی، حسن. (1393). بررسی تأثیر متقابل تورم و مالیات بر ارزش افزوده در اقتصاد ایران، مجله اقتصادی، 5 و 6، 116-85. [8] Al-Hajieh, H., Keith, R., & Rodgers, R. (2011). Investor Sentiment and Calendar Anomaly Effects: A Case Study of The Impact of Ramadan on Islamic Middle Eastern Markets. Research in International Business and Finance, 25(3). [9] Baker, M., Pan, X., & Wurgler, J. (2012). The effect of reference point prices on mergers and acquisitions. Journal of Financial Economics 106, 49–71. [10] Baharumshah, A. Z., Slesman, L., & Wohar, M. E. (2016). Inflation, inflation uncertainty, and economic growth in emerging and developing countries: Panel data evidence. Economic Systems, 40(4), 638–657. [11] Buyuksalvarcıi, A. (2010). The Effects of Macroeconomics Variables on Stock Returns: Evidence from Turkey, European Journal of Social Sciences, 14(3), 404-410. [12] Dammak, T. B., & Helali, K. (2017). Threshold Effects on the Relationship Between Inflation Rate and Economic Growth in Tunisia. International Economic Journal, 31(2), 310–325. [13] Hałka, A., & Szafranek, K. (2016). Whose Inflation Is It Anyway? Inflation Spillovers Between the Euro Area and Small Open Economies. Eastern European Economics, 54(2), 109–132. [14] Mohammad, R., Parvar, J., & Mohammadi, H. (2013). Risk and return in the Tehran stock exchange, The Quarterly Review of Economics and Finance 53, 238-245. [15] Ndoricimpa, A. (2017). Threshold Effects of Inflation on Economic Growth: Is Africa Different? International Economic Journal, 31(4), 599–620. [16] Oberholzer, M., & van der Westhuizen, G. (2009). Estimating technical and scale efficiency in banks and its relationship with economic value added: A South African study. South African Journal of Accounting Research, 23(1), 67–86. [17] Petravičius, T., & Tamošiūniene, R. (2008). Corporate performance and the measures of value added. Transport, 23(3), 194–201. [18] Sloof, R., & van Praag, M. (2015). Testing for Distortions in Performance Measures: An Application to Residual Income-Based Measures like Economic Value Added. Journal of Economics & Management Strategy, 24(1), 74–91. [19] Warr, R. S. (2005). An Empirical Study of Inflation Distortions to EVA., Journal of Economics and Business, 57, 119-137. [20] Winful, C. E., Sarpong. D. J., & Sarfo A.K. (2016). Macroeconomic variables and stock market performance of emerging countries, Economics and International Finance, 8 (7), 52-82. [21] Xin’e, Z., Ting, W., & Yuan, Z. (2012). Economic Value Added for Performance Evaluation: A Financial Engineering. Systems Engineering Procedia, 5, 379–387. 1 A01 سعید شهریاری، زهرا حسین پور، مهناز عسگریه سعید شهریاری، زهرا حسین پور، مهناز عسگریه C. سعید شهریاری، زهرا حسین پور، مهناز عسگریه 01 eng 202403 2024 C. zagros