-
آرشیو :
نسخه تابستان 1398 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11866
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
حمیدرضا دیانت نژاد، البرز حاجی خانی، راحله جمشیدلو
-
کلید واژه :
یادگیری سازمانی، توانمندسازی، شایستگی های فردی، الگوهای ذهنی، یادگیری تیمی، آرمانهای مشترک
-
مراجع :
[1] ابطحی، سید .حسن و عابسی ،سعید (1392)، توانمندسازی کارکنان، مؤسسه تخقیقات و آموزش مدیریت وابسته به وزارت نیرو.
[2] ابطحی، سیدحسین و عادل، صلواتی (1389)، مدیریت دانش در سازمان، انتشارات پیوند نو.
[3] اسکات، سینیتا، دنیس، ژافه (1392)، توانمندسازی کارکنان، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی، تهران: توسعه تحقیقات و آموزش مدیریت.
[4] آقایار، سیروس (1389)، توانمندسازی روش نوین در محیط رقابتی، ماهنامه تدبیر، شماره 135، ص28.
[5] بنیاد توانمندسازی منابع انسانی ایران (1387)، توانمندسازی منابع انسانی، انتشارت اندیشه گستر.
[6] بیک زاده مرزبانی، ناصر و حسین سوری (1394)، مدل راهبردی مدیریت دانش در توانمندسازی و توسعه پایدار منابع انسانی، هفتمین کنفرانس بین¬المللی مدیران کیفیت، تهران.
[7] رابینز، استیفن (1389)، رفتار سازمانی، ترجمۀ علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی، جلد اول، دفتر پژوهش-های فرهنگی.
[8] رضائیان، علی (1392)، مبانی سازمان و مدیریت، چاپ پنجم، انتشارات سمت.
[9] رضائی، سمیه (1394)، بررسی و تبیین عوامل مؤثر بر توانمندسازی نیروی انسانی در شرکت عملیات اکتشاف نفت.
[10] زاهدی، شمس¬السادات، سید مهدی الوانی و ابوالحسن فقیهی (1389)، فرهنگ جامع مدیریت، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی
[11] سلطانی، ایرج (1393)، مدیریت عملکرد بسترساز پرورش منابع انسانی (ارزیابی عملکرد کارکنان)، انتشارات ارکان، چاپ دوم.
[12] عطافر، علی و مهدی شریعت منش (1395)، بررسی ویژگی¬های نیروهای انسانی کلیدی و نقشی آنان در ارزش آفرینی برای سازمان، هشتمین کنفرانس بین¬المللی مدیران کیفیت، تهران.
[13] کنیلا، دنیس (1393)، توانمندسازی منابع انسانی، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی، معصومعلی سلیمیان، تهران: نشر ایران.
[14] متانی، مهرداد (1389)، مبانی روش تحقیق در مدیریت، بابل: مبعث.
[15] محمدی، محمد (1390)، توانمندسازی نیروی انسانی، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره¬های 31 و 32.
[16] مزیدآبادی فراهانی، امیرحسین (1393)، بررسی تأثیرات کاربرد فن¬آوری اطلاعات بر توانمندسازی شغلی کارکنان، پایان نامه، دانشگاه تهران، تهران.
[17] مقیمی، سید محمد (1394)، کارآفرینی در سازمانهای دولتی، انتشارات مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران.
[18] میرسپاسی، ناصر (1392)، مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار، انتشارات میر.
[19] هندی، چارلز (1394)، خدایان مدیریت، ترجمۀ کهزاد آذرهوش، انتشارات فرا.
[20] Appelbaum. Steven H and Hongger. Karen, (2015). Empowerment: a contrasting overview of organizations in general and nursing in particular – an examination of organizational factors, managerial behaviors, job design and structural power, Journal of Empowerment in Organization v6 N 2.pp.29-50.
[21] Argyris.Chris, (2014). Organizational learning (2th end), Blackwell Publisgers Inc.
[22] Carter, M. (2011), Strategic planning (in nonprofit or for profit organizations), http://www.Strategic planning .com.
[23] Davenport , T.H. and L. Prusak (2014), Working knowledge, how organizations manage what they know, Boston: Harvard Business School Press.
[24] Klagge, J. (2013), Defining discovering and developing Personal Leadership in Organizations, Management development review.
[25] Mishra. A.K, (2012). Organizational response to crisis: The role of mutual trust and top management teams. Ph.D. dissertation, University of Michigan.
[26] Mullins, L. (2012), Management and organizational behavior, London: Prentice Hall.
[27] Nonaka, I.(2011), Dynamic theory of organizational knowledge creation, Inorganization Science, Vol.5, No.1.
[28] Quinn , R.E. & Gretchen M.S.(2014).The road to empowerment: Seven questions every leader should consider organaziational dynami,vol.2,No.2,PP.37- 51.
[29] Spritzer. Gretchen, (2010). “Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, Measurement and Validation, "The Academy of Management Journal v38n5.pp1442-1465.
[30] Thomas, K.W and Velthouse. B.A, (2013). Cognitive element of empowerment: an interpretive modle of intrinsic task motivation.Academy of management Review 15: 666-681.
[31] Tubbs. S and Moss. S, (2014). Human communication, eighth edition, McGraw-Hill. P: 421
[32] Vecchio, R, (2010). Organizational behavior, fourth edition, Horcourt. P: 104
[33] Whetten. David and Cameron. Kim, (2010). Developing management skills: New York: Addison- Wesley, Wheelan, p: 51-55
- صفحات : 90-104
-
دانلود فایل
( 700.34 KB )