-
آرشیو :
نسخه تابستان 1398 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11859
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
فرزانه کریمخان، نوشین بنار، شهرام شفیعی
-
کلید واژه :
بازاریابی حسی، دلبستگی به مکان، رضایت، مشتریان، وفاداری.
-
مراجع :
[1] افچنگی، سمیه؛ هادوی، سیده فریده؛ الهی، علیرضا (1392). پیش¬بینی رضایت¬مندی و تمایل حضور مجدد مشتریان توسط مؤلفه¬های بازاریابی رابطه¬مند در باشگاه¬های ورزشی: مطالعه باشگاه¬های ایروبیک زنان مشهد؛ پژوهش¬های کاربردی در مدیریت ورزشی؛ شماره 4؛ صص 70-63.
[2] الماسی، سمانه؛ رضوی، سیدمحمدحسین و امیرنژاد، سعید (1394). بررسی رضایت مشتری و مشتریگرایی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران؛ پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی؛ سال یازدهم؛ شماره 21؛ صص 138-129.
[3] اسماعیلپور، حسن؛ بهمدی، معصومه (1395). بازاریابی حسی:رویکرد نوین بازاریابی. فصلنامه مطالعات مدیریت و حسابداری، دوره 2، شماره 4، صص 55-46.
[4] حیدری، علی¬اکبر؛ مطلبی، قاسم؛ نکویی مهر، فاطمه (1393). بررسی نحوه ارتباط میان دو مفهوم حس مکان و دلبستگی به مکان در خوابگاه دانشجویان. نشریه هنرهای زیبا، معماری و شهرسازی، دوره 19، شماره 1، صص 22-15.
[5] كاظمي، علي؛ غفاری، محمد؛ كنجكاو منفرد، امير رضا؛ تسليمي بابلي، امين(1394). بررسي تأثير احساس تعلق به مقاصد گردشگري بر رضايت و وفادارگردشگر (مطالعه موردي: گردشگران خارجي سفركرده به شهراصفهان(. مجله برنامهريزي و توسعه گردشگري، سال چهارم، شماره 12، صص34-5.
[6] رحیمیکلور، حسین (1394). بررسی اثر کیفیت خدمات و دانش بر وفاداری (با تأکید بر تصویر ذهنی، کیفیت ارتباط با مشتری و رضایتمندی به عنوان متغیرهای واسطه¬گر). مدیریت بازاریابی، ش 27، صص 148-123.
[7] رمضانپور، اسماعیل؛ ناصری، سحر؛ آلطه، سید حسن(1392). تأثیر بازاریابی حسی بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان به برند: با میانجیگری تجربۀ مشتری. اولین کنفرانس بین¬المللی حماسه سیاسی (با رویکردی بر تحولات خاورمیانه) و حماسه اقتصادی (با رویکردی بر مدیریت و حسابداری)، تهران.
[8] سعیدی، رقیه؛ حسینی، سیدعماد؛ فرزام، فرزان (1394). ارتباط کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه¬های بانوان استان مازندران. پژوهش¬نامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال یازدهم، شماره 22، صص 38-29.
[9] سجادزاده، حسن (1392). نقش دلبستگی به مکان در هویت¬بخشی به میدان¬های شهری (نمونه موردی: میدان آرامگاه شهر همدان). فصلنامه علمی-پژوهشی مرکز پژوهشی هنر معماری و شهرسازی نظر، شماره 25، سال 10، صص 88-79.
[10] یاسوری، مجید؛ شاکری¬نیا، ایرج؛ شفیعی ماسوله، سیده سمیرا (1394). ارتباط رضایتمندی، دلبستگی و مقاصد رفتاری گردشگران بندر انزلی. مجله¬ برنامه¬ریزی و توسعه¬ گردشگری، سال چهارم، شماره 13، صص 229-206.
[11] Ara Zena, P., & Hadisumarto, A. (2012). “The Study of Relationship among Experiential Marketing, Service Quality, Customer Satisfaction, and Customer Loyalty”. Asian Marketing journal, (4)1, 37-46.
[12] Chao, R. (2015). “The Impact of Experimental Marketing onCustomer Loyalty for Fitness Clubs: Using Brand Image and Satisfaction as the Mediating Variables”. the journal of International Management Studies,(10) 2, 52-60.
[13] Jiang, H., & Zhang, Y.(2016). “An investigation of service quality, customer satisfaction and loyalty in China's airline market”. Journal of Air Transport Management, 57, 80-88.
[14] Krishna, A. (2012). “An integrative review of sensory marketing: Engaging the senses to affect perception, judgment and behavior”. Journal of Consumer Psychology, (22)3, 332-351.
[15] Liu, X., Fu, Y., & Li, J. (2017). “The effect of on-site experience and place attachment on loyalty: Evidence from Chinese tourists in a hot-spring resort”. International Journal of Hospitality & Tourism Administration,1-26.
[16] Maleklu, F., & Maleklu, F. (2016). “The impact of brand experience on customers’ trust and satisfaction Case study: Computer brands”. International Journal of Humanities and Cultural Studies (IJHCS) ISSN 2356-5926, 866-873.
[17] Neema, A & Bapna, I. (2015). “Building Customer Loyality Via Sensory Marketing in Restaurants in Indore”. Altius Shodh Journal of Management and Commerce, 1-6.
[18] Öztürk, R. (2015). “Exploring the Relationships between Experiential Marketing, Customer Satisfaction and Customer Loyalty: An Empirical Examination in Konya”. World Academy of Science, Engineering and Technology, International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, (9)8, 2734.
[19] Picón, A., Castro, I., & Roldán, J. L. (2014). “The relationship between satisfaction and loyalty: A mediator analysis”. Journal of Business Research, (67)5, 746-751.
[20] Turki, H., & Amara, D. (2016). “Towards Emotional Experience and Place Attachment as Tourist Satisfaction Attributes”. Journal of Business & Economic Policy, (3)3, 108-119.
[21] Wu, M., & Tseng, L. (2015). “Customer satisfaction and loyalty in an online shop: an experiential marketing perspective”. International Journal of Business and Management, (10)1, 104.
[22] Yasoori, M., Shakerinia, I & Shafiee Masooleh; S.S. (2015). Relationship of Satisfaction, Attachment and Behavioral Purpose of Tourists (Case Study: Bandar Anzali Tourists); Journal of Tourism Planning and Development,(4)13, 206-229 (Persian).
[23] Yuksel, A., Yuksel, F., & Bilim, Y. (2010). “Destination attachment: Effects on customer satisfaction and cognitive, affective and conative loyalty”. Tourism management, (31)2, 274-284.
- صفحات : 79-90
-
دانلود فایل
( 936.82 KB )