-
آرشیو :
نسخه بهار 1398 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11813
-
موضوع :
مدیریت دولتی
-
نویسنده/گان :
صدیقه خنفری ، فرج اله رحیمی
-
کلید واژه :
رفتار کاری غیرمولد، ویژگیهای شخصیتی، برونگرایی، سازشکاری، وظیفه شناسی.
-
مراجع :
[1] پورکیانی، م. جلالی جواران، م.(1388). تحلیلی بر تناسب شغل با شخصیت. ماهنامه میثاق مدیران، شماره ۴۴،ص 1-14.
[2] تقوا، ح. عبدالهی، ه (1392). بررسی تاثیر پنج عامل بزرگ شخصیت بر هوش عاطفی و بهبود و تحول سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت )بهبود و تحول( سال بیست و سوم شماره 72 ، ص 22 تا48.
[3] خدابخشی، م.و همکاران (1390). بررسي اثرات معنويت محيط كاري بر رفتارهاي شهروندي سازماني و ارتباط آن با وفاداري مشتري و كيفيت خدمات. پاياننامه كارشناسي ارشد مديريت دولتي، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران.
[4] خنیفر،حو همکاران.(1388). شناخت شخصيت مديران؛ لازم هي مديريت رفتار سازماني (مطالعه موردي مدل پنج عاملي شخصيت ). مدیریت سلامت.چاپ 12.شماره 37. 1388. صفحات: 2-6.
[5] سلماني، د.، رادمند،م قربانی زاده، م. (1385). "سازمان و مديريت رويكردي پژوهشي"، انتشارات ترمه، چاپ دوم، تهران.
[6] فرخ نژاد،خ. و همکاران.(1390). رفتار شهروندي سازماني: تاملي بر رابطه وجدان كاري، سازشپذيري با رفتاركاري مخرّب. فصلنامه مشاوره شغلي و سازماني. دوره سوم / شماره 7 / تابستان 1390. صفحات: 76-96
[7] قدرتی پور،م.حسن مرادی،ن.(1393). بررسی میزان تأثیر عوامل سازمان و مدیریت در بروز رفتار کاری انحرافی (پیمایشی پیرامون کارکنان سازمان بازنشستگی کشوری).فصلنامه ی مدیریت دولتی.دوره 6. شماره 2.تابستان 1393.صفحه: 333-354.
[8] کریمی، یوسف ( 1386 )، روان شناسی شخصیت، انتشارات دانشگاه پیام نور.
[9] کریمی،د.(1388). بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی وعملکرد شغلی نیروهای پلیس.دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال ششم،شماره24،مهرداد و شهریور1388.صفحات: 1-5.
[10] نعامی، ح. بدر آبادی، ح. (1392). بررسي تأثير علّي ميان پنج عامل اصلي شخصيت و بهبود عملكرد كاري. پژوهش نامة مديريت تحول؛ سال دوم، شمارة 3، نيمة اول.
[11] Abdul Rahman and Aizzat. (2008). Trust in organization and workplace deviant behavior: The moderating effect of locus of control. Gadjah Mada International Journal of Business, 10(2), 211-235.
[12] Andersson, L.M. & C.M. Pearson .(1999). Tit for tat? The spiraling effect of incivility in the workplace. Academy of Management Review, 24: 452.471.
[13] Christopher, H. , Kamlesh Singh and Brett, L. , (2011). The Happy Personality in India: The Role of Emotional Intelligence. Journal of Happiness Study, 12: 807-817.
[14] George JM, Jones GR. Organizational behavior. London: McGraw-Hill; 1999.
[15] Greenberg (eds.) antisocial behavior in organizations (pp. 18-36). Thousand Oaks, CA: Sage.
[16] Haron, I.. (2003). A longitudinal cohort study of burnout and attrition in nursing students. Journal of Advanced Nursing, 43, 71–81.
[17] Palt, C.B., Armario, E.M. and Ruiz, D.M. (2004), The influence of employyee organizational citizenship behavior on customer loyalty, International Journal of Service Industry Management, 15. (1): 27-53.
[18] Peterson D. (2002). Deviant Workplace Behavior and Organization’s Ethical Climate", Journal of Business and Psychology. 17/1: 47-61.
[19] Robinson, S. and Bennett, R. (1995). A typology of deviant workplace behaviours: a multi-dimensional scaling study. Academy of Management Journal, 38(2) 555-72.
[20] Samuel, S. (2011). Personality and Psychological Well-Being of Adolescents: The Moderating Role of Emotional Intelligence. Social Behavior and Personality, 39(6): 785-794.
- صفحات : 86-97
-
دانلود فایل
( 791.30 KB )