-
آرشیو :
نسخه بهار 1399 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11907
-
موضوع :
مدیریت بازرگانی
-
نویسنده/گان :
محمدعلی آوینده ، پانته آ پورقرایی، لیلا رضایتی
-
کلید واژه :
شبکه های اجتماعی و رسانه، بازاریابی ویروسی، فضای مجازی، تمایل خرید مصرف کنندگان
-
مراجع :
[1] آرام، احمد. (1384) .بازاريابي و بازار شناسي.ناشر : دانشگاه مديريت دانشگاه تهران. تهران.
[2] آذین، احمد. پیرمحمدی، کبری. (1387). بررسی نقش رسانه های نوین با تاکید بر ماهواره و اینترنت بر هویت فرهنگی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان استان چهارمحال و بختیاری). پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال دوم، شماره دوم، 157-139.
[3] ابوالقاسمي محمود، نوروزي عباسعلي، طالب زاده نوبريان محسن.(1392). تاثير اينترنت بر ارزش هاي خانواده: از منظر هويت ديني و ملي. مطالعات ملي ، 14(3 (55).
[4] ابری، انسیه.(1387). فضای مجازی عرصه ی ظهور خلاقیت . اولین کنفرانی ملی خلاقیت شناسیTRIZ و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران.
[5] امیری، نجات. حبیب زاده، اصحاب.(1394). تحلیل وضعیت شبکه های اجتماعی مجازی بر اساس مدلSWOTو فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی. سال5. شماره17. 35-7.
[6] استرکی، اکبر.(1390). شبکه های اجتماعی مجازی(مفاهیم، اصول و مبانی). فصلنامه اطلاعاتی – حفاظتی جامعه اطلاعاتی. مرکز آموزشی – پژوهشی شهید سپهبد صیاد شیرازی
[7] اسفندیاری مقدم، علیرضا. دانش، فرشید. سهیلی، فرامرز.(1388).رتبه بندی و تعیین وب سایت های هسته واحدهای جامع و مراکز استان های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از روش وب سنجی. فصلنامه دانش شناسی.شماره 2. دوره5. 18-1.
[8] الوانی، سید مهدی.(1388). مدیریت عمومی. تهران: انتشارات نشر نی.
[9] اعرابي، سيدمحمد.(1382).موانع محيطي و ارائه الگوي مناسب جهت استفاده از تجارت الكترونيك در ايران. فصلنامه اطلاع رساني.تهران. دوره 18 . شماره 2 و 1.
[10] احمدي، جان نثار. غفاري، معصومه. (1386).بازاريابي ويروسي.تدبير 183. تهران،سال هيجدهم، مرداد 86.
[11] بابایی، محمود.(1390). فضای سایبر و الگوهای گفتمانی. پایان نامه دوره دکترا. دانشگاه علامه طباطبایی. دانشکده علوم اجتماعی.
[12] بختایی، امیر . گلچین فر،شادی.(1388).مدیریت تبلیغات اینترنتی.انتشارات کارگزار روابط عمومی. تهران .
[13] توفيقي، مریم.(1387).بررسي عوامل مرتبط با رفتار خريد مصرف کننده در يک محيط خريد آنلاين در ايران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، تهران .
[14] جلالی، علی اکبر.(1382). وضعیت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران و جهان. همایش علم. دانشگاه صنعتی شریف.
[15] جلالی، علی اکبر.(1385). شهر الکترونیک. دانشگاه علم و صنعت ایران.
[16] جوادی نیا، سید علیرضا. عرفانیان، مرتضی. عسکری، مجید. عباسی، علی. بیجاری، بیتا.(1392). الگوی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در دانشجویان. فصلنامه علمی – پژوهشی طب و تزکیه. شماره22. دوره2. 45-39.
[17] جلیلیان، حسین. ابراهیمی، عبدالحمید. محمودیان، امید.(1391). تأثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصرف کنندگان از طریق ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در میان دانشجویان(مطالعه موردی: محصولات لپ تاپ شرکت Dell).مدیریت بازرگانی.دوره4. شماره4. صص64-41.
[18] حسینی، میرزاحسن. امینیان، مقداد.(1394). نقش فناوری شبکه اجتماعی آنلاین بر مشارکت مشتری. پژوهش و فناوری. شماره1. صص84-67.
[19] حسینی پاکدهی،علی. (1381).مبانی اقناع و تبلیغ.مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.تهران .
[20] رجبی، زهره.(1390). بازنمایی گرایش های سیاسی کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی مجازی با مطالعه موردی فیس بوک. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی. دانشگاه علامه طباطبایی.
[21] رسول زاده اقدم، صمد. عدلی پور، صمد. زینی وند، یوسف.(1391). نگرش کاربران جوان ایرانی به شبکه های اجتماعی مجازی. مطالعات جامعه شناسی. سال4. شماره16. 64-49.
[22] روحی، زهره.(1389).بی تفاوتی مدنی و فضای اینترنتی. نمایه در پایگاه اطلاع رسانی انسان شناسی و فرهنگ.
[23] رحیمی، محمد و پرنده، رادبه.(1392). آسیب شناسی فضای مجازی و خانواده؛ تهدیدها و چالش ها، سایت علوم اجتماعی.
[24] روستا،احمد. ونوس، داور . ابراهيمي،عبدالحميد.(1389).مديريت بازاريابي. انتشارات سمت.تهران.
[25] زارعی. قاسم.(1393). طراحی مدل انتخاب استراتژی تبلیغات مبتنی برعوامل رفتارمصرف کننده،ویژگیهای سازمان و ویژگی های صنعت (موردمطالعه: شرکتهای صنایع غذایی حاضردرنمایشگاه بین المللی آگروفود 2014 تهران). تز دکتری.دانشگاه تربیت مدرس – دانشکده اموراقتصادی.
[26] زندحسامی، حسام .پروینچی، شیما. (1393).بکارگیری نظریه رفتار برنامه ریزی شده در بررسی قصد خرید سبز مصرف کنندگان. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول. دوره18. صص30-23.
[27] عاملی، سعیدرضا.(1389). مطالعات انتقادی استعمار مجازی آمریکا. تهران: امیر کبیر.
[28] عدلی پور،صبورا.(1391) تحلیل جامعه شناختی تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت اجتماعی جوانان شهر اصفهان. رساله کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان: دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
[29] عالی پور، حسن.(1391).) امنیت و ناامنی در فضای سایبر،تهدیدات رایانه ای علیه امنیت ملی،در حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات.
[30] عاملی، سعیدرضا.(1388). جهانی شدن : مفاهیم و نظریه ها، مجله ارغنون، شماره1.
[31] عبادی، رحیم.(1384). فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش. تهران: موسسه توسعه فناوری آموزشی مدارس هوشمند.
[32] علوی، سید سلمان. اسلامی، مهدی. مراتی، محمدرضا. نجفی، مصطفی. جنتی فرد، فرشته. رضاپور، حسین.(1389). ویژگی های روان سنجی آزمون اعتیاد به اینترنت یانگ. مجله علوم رفتاری. شماره4. دوره3. 189-183.
[33] علایی کاخکی.حسین .(1390).بررسی عوامل مؤثر بر جلبرضایت مشتریان اینترنتی و اولویتبندی آنها. پایاننامهدوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی .تهران مرکزی، تهران.
[34] علمی، بیژن. رمضانی، مجتبی.(1393). بررسی جامعه شناختی تاکتیک های موثر بر بازاریابی ویروسی و نقش ان بر رفتار خرید(مطالعه موردی فروشگاه زنجیره ای رفاه استان آذربایجان شرقی). مطالعات جامعه شناسی. سال3. شماره10. صص137-125.
[35] فخاری، مجتبی. ناصر اسلامی، علیرضا. رضاجویی، فرشید.(1393). بررسی نقش رسانه های اجتماعی بر قصد خرید مصرف کنندگان. کنفرانس بین المللی توسعه و تعالی کسب و کار اقتصاد و مدیریت.
[36] فرزاد، هادی. (1387).تبلیغات در حوزه وب –راهکارهای نوین تبلیغاتی در فضای وب.انتشارات سرویه.تهران.
[37] قنبری نژاد، مجید.(1390).نقش رفتار مصرف کننده در تصمیم گیری برای خرید محصولات. مجله بازاریابی و تبلیغات.شماره2.دوره3.صص89-71.
[38] قیصری، فرزانه.(1393). رابطه مولفه های نگرش، رضایت و ریسک ادراک شده با وفاداری به شبکه های اجتماعی آنلاین (مورد مطالعه لینکدین). پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی. دانشکده مدیریت و حسابداری.
[39] قریشی، فردین.(1392). جهانی شدن و تحول در تصور ما از خویشتن، فصلنامه مطالعات ملی، سال سوم، شماره11.
[40] قاضی زاده ، رضا .(1384). سیستم های مخابراتی سیار، مشهد: انتشارات .
[41] کوثری، مسعود.(1386). جهان فرهنگی کاربران ایرانی در شبکه دوست یابی اورکات. تهران: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات.
[42] کوثری، مسعود، خیرخواه، طاهره (1387). تحلیل محتوای پیام کوتاه دانشجویان دانشگاه های تهران: فصلنامه تحقیقات فرهنگی، 1(2)، 78-57.
[43] کوثری مسعود، جوادی یگانه محمدرضا، خیرخواه طاهره (1391). تلفن همراه و تأثير آن در ارتباطات ميان فردي جوانان دانشجو (مطالعه دانشجویان دانشگاه های تهران). مطالاعات میان رشته ای در رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال دوم، شماره اول، ص ص 28- 1.
[44] کاستلز، امانوئل.(1995). عصر اطلاعات، قدرت هویت، ترجمه حسن چاوشیان،(1380). جلد 1. تهران، طرح نو.
[45] میرزا رضی، سمیه.(1393). فرصت ها و تهدیدهای ناشی از گسترش فناوری اطلاعات در تربیت دینی دانشجویان از دیدگاه اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد. رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش. دانشگاه اصفهان.
[46] مرادی، شهاب. رجب پور، مجتبی. کیان ارثیس، فرحناز. حاجلو، نادر. رادبخش، ناهید.(1393). انگیزه های استفاده از شبکه های مجازی اجتماعی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی. سال4. شماره1. 96-81.
[47] منتظر قائم، مهدی و تاتار، عبدالعزیز.(1384). اینترنت، سرمایه اجتماعی و گروه های خاموش، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره1، دوره4.
[48] محسنی، منوچهر.(1390). جامعه شناسی جامعه اطلاعاتی. انتشارات دیدار.
[49] میردامادی، مهرداد.(1390). فضای سایبرنتیک به مثابه فضای شهری. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران. دانشکده علوم اجتماعی.
[50] معروفی، سعید.(1392).بررسی رفتار مصرف کننده در تصمیم گیری خرید کالای خارجی در مقابل کالای داخلی(مطالعه موردی: صنعت نفت، گاز).پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم اقتصادی. دانشکده مدیریت اقتصاد.
[51] منصوری، حسین.(1394).ارائه مدل تأثیر ارزش ویژه برند بر رفتار مصرف کننده پوشاک ورزشی.پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه کردستان.
[52] موسوی. سید حکیمه.(1389). مطالعه رفتار مصرف کننده. نظام جامع اطلاع رسانی اشتغال.
[53] ویلیامز، کوین. (1386)، درک تئوری رسانه، مترجم، رحیم قاسمیان، ترهان: نشر ساقی.
[54] واترز، مالکوم.(1381). جهانی شدن. ترجمه اسماعیل مردانی و سیاوش مریدی. تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
[55] وکیلی، فرهاد.(1391). شبکه های اجتماعی(آسیب ها، تهدیدات و فرصت ها). فصلنامه اطلاعاتی – حفاظتی جامعه اطلاعاتی. مرکز آموزشی – پژوهشی شهید سپهبد صیاد شیرازی.
[56] هرمز، مهرداد .(1389) مقدمه ای بر نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی، تهران: فاران.
[57] هلد، دیوید و آنتونی، مک گرو.(1998). جهانی شدن و مخالفان آن، ترجمه مسعود کرباسیان،(1382)، تهران، دفتر علمی و فرهنگی.
[58] Ameli, S. R. (2007). Globalization and british muslim identity. London Ic As Press.
[59] Ackland Robert (2009). "SNS as Data Sources and Plat Forms For E-Researching
[60] Social Networks", Social Science Computer Review March: http: //ssc.
[61] sagepub. com
[62] Alexa (2011). http: //www. alexa. com/topsites .
[63] Beldad, A., Jong, M.D., & Steehouder, M. (2010). How shall I trust the faceless and the intangible? A literature review on the antecedents of online trust. Computers in Human Behavior, 26, 857–869.
[64] Benedikt, M (1991)."Cyber Space: First Stepts", the Mit press,Cambridge and the Young Learner, V.16, N.4: 5-8.
[65] Boyd, Daneh & Ellison, Nicole (2014), "Social Network Sites: Definition, History and Scholarship", Journal of Computer-Mediated Communication, Vol. 133: 210- 230.
[66] Boyd, Daneh & Ellison, Nicole (2007), "Social Network Sites: Definition, History and Scholarship", Journal of Computer-Mediated Communication, Vol. 133: 210- 230.
[67] Cheung, C.M.K., Lee, M.K.O., & Rabjohn, N. (2010). The impact of electronic word-ofmouth.Internet Research, 18(3), 229.
[68] Campbell.H. (2014).Religion and the internet, communication research trends, Volume No.
[69] Campbell, H. (2014). The Relationship between Facebook use and Religiosity among Emerging Adults. Ph. D Thesis, University of South Carplina..
[70] Cachia, R. R. Compao et al. (2007). "Grasping the Potential of Online Social
[71] Networks for Foresight”, Technological Forecasting and social change 74 (8):1179-1203 .
[72] Castells, Manuel (1996).Towad a Sociology of the Network society,UK: Oxford .
[73] Castells, Manuel (2004)."Informationalism, Networks and the Network Society: A Theoretical Blueprint", Text published in the Network society: a cross-cultural perspective, Northampton: Edward Elgar .
[74] Childnet International (2007). "Young People and Social Networking Service: A Childnet International": www. Googlesholar. com.
[75] Creese, Jennifer (2007). ”Web2. 0/Business2.0 New Web Technologies, Organization and WCM”. In Proceeding 2nd Annual Web Content bManagement Symposium , Organization Infinity: Web Content Manage ment into the future, Queensland University of Technology, Grands point campus .
[76] Ellison, N. B. & Boyd, D. M (2007)."Social Network Sites: Definition History and Scholarship", Journal of Computer-Mediated Communication, 13: 210- 230: http: //Jcmc. indiana. edu/vo113/issuel
[77] Ferdinand, P. (2011). The Internet, Democracy& Democrazitation. London:
[78] Frankcass Publisher .
[79] Heidemann. J. (2010)."Online Social Networks-A Social& technical look":www. Googlescholar.com
[80] Hennig-Thurau, T., Gwinner, K.P., Walsh, G., & Gremler, D.D. (2004). Electronic word-ofmouth via consumer opinion platforms: What motivates consumers to articulate themselves on the internet? Journal of Interactive Marketing, 18, 38–52.
[81] Hudson, S & Roth, M.S & Madden, Th.J & Hudson, R ( 2015), Tourism
[82] Management, Vol.47, PP: 68-76
[83] Heidemann. J. (2010)."Online S ocial Networks-A Social& technical look":
[84] www. Googlescholar.com .
[85] Joinson, A. N. (2013). Looking at’, ‘Looking up’ or ‘Keepingzup with’ people? Motives and uses of facebook, In Proceedings of the 26th annual SIGCHI conference.
[86] KirbyN.,)2004(, “Online viral marketing: The strategic synthesis in peer- to- peer brand marketing”, Brand channel white paper
[87] Kang, J & Tang, L & Fiore, A.M (2014), International Journal of Hospitality Management, Vol.36, PP: 145–155.
[88] Leana, Carrie R. & Harry J. van Buren (2010). "Organizational Social Capital And Employment practices", Academy of management Review, Vol. 24, No. 3: 538- 555.
[89] Larsen, M. (2012). Girls are more preoccupied with photo comments than boys. Rtrived from http://malenel.wordpress.com/category/youth.
[90] Lenhart, A., & Madden. (2015). Teens, Privacy & Online Social Networks. Pew Internet & American Life Project. Washington, DC. Available: on human factors in computing_systems (P.p. 1027–1036). New York: ACM
[91] McGuigan, J. (2005). Toward a sociology of the mobile phone. An Interdisciplinary Journal on Humans in ICT Environments, 1(1), 45-57.
- صفحات : 88-104
-
دانلود فایل
( 943.71 KB )