-
آرشیو :
نسخه بهار 1398 - جلد چهارم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11835
-
موضوع :
اقتصاد
-
نویسنده/گان :
حمید رضا زاده، سیدیوسف حاجی اصغری، رستم قره داغی
-
کلید واژه :
شناسایی، اولویت¬بندی، استراتژی بازاریابی، صادرات، محصولات کشاورزی، استان آذربایجان شرقی.
-
مراجع :
[1] اصغرپور، ح. کازرونی،ع. و رضایی، خ. (1394). انتقال اثر نرخ ارز بر قیمت داخلی بازار خودرو ایران با تأکید بر تأثیر سهم واردات از بازار داخلی، تحقيقات اقتصادي ،1: 300-206.
[2] امیدي، ف، فرامرزی، ج. (1396). تحلیل و اولویتبندي عوامل موثر بر تسهیل صادرات در صنایع غذایی با استفاده از تکنیک TOPSIS،ماهنامه پژوهش ملل، دوره دوم، شماره 23 : 120-101.
[3] آمارنامه جهاد کشاورزي استان آذربایجان شرقی. (13951) .وزارت جهاد کشاورزي. قابل دسترس در آدرس اینترنتی: . www.maj.ir
[4] باقري پرمهر، ش. و موسوی نیک، ه.(1390). بررسی درجه تسلط سیاست مالی در اقتصاد ایران در قالب مدل تعادل عمومی پویای تصادفی، ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﻋﻠﻤﯽ ﭘﮋوﻫﺸﯽ رﺷﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎد،5 : 96-60.
[5] پوراشرف، ی.(1393). تبيين مشكلات و موانع فراروي توسعة صادرات استان ايلام، فصلنامه مدیریت، دوره 6، 1: 1-20.
[6] تويسركاني، م. فرضي¬زاده، ز.(1395). شناسايي و رتبه¬بندي عوامل مؤثر بر توسعه صادرات نرم¬افزار در ايران، فصلنامه برنامه و بودجه شماره 111: 141-159.
[7] جعفرزاده، م.(1392). مزیت نسبی اقتصادی کشت و تجارت گیاهان دارویی در ایران و ارزش آن در بازارهای جهانی، مجله بررسی های بازرگانی، 14. 16-1.
[8] حسینی نسب،ا و غوچی،ع. (1386).تجارت خارجی و رشد بهره¬وری در صنایع کارخانه¬ای ایران، فصلنامه پژوهش¬های اقتصادی، شماره اول: 92-75
[9] خاکی، غ. (1387). روش تحقیق در مدیریت. انتشارات بازتاب.
[10] خسرویان، ا. و بخشی زاده، ع.(۱۳9۴). پتانسیل¬هاي تجاري ایـران بـا کشـورهاي آسـیاي جنـوب غربـی در صـنایع بـا فنـاوري بـالا، سیاست راهبردي فصلنامه نامـه بازرگـانی پـژوهش ، دوره16 شماره، 61 ،166 -135.
[11] ﺷﺎه آﺑﺎدي، ا. ثمری، ه.(1395). ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ ﺻﺎدرات ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻓﻨﺎوري ﺑﺮﺗﺮ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﻌﺎدﻻت ﻫﻤﺰﻣﺎن، ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﻣﺪﻟﺴﺎزي اﻗﺘﺼﺎدي ﺷﻤﺎره 72 : 98-40
[12] شجاعی، ا. (1390). ﺑﺮرﺳﯽ اﺛـﺮاتﺑﯽﺛﺒﺎﺗﯽ ﺻﺎدرات ﺑﺮ رﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎدي ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻟﮕﻮﻫﺎي ﭘﻮﯾـﺎ . ﻧﻬﻤﯿﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﺎدرات ﻏﯿﺮﻧﻔﺘﯽ ﮐﺸﻮر اﺗﺎق ﺑﺎزرﮔـﺎﻧﯽ ، و ﺻﻨﺎﯾﻊ و ﻣﻌﺎدن ﺗﺒﺮﯾﺰ.
[13] کازروني، ع. نصيب¬پرست، س.(1394). عوامل تعيينکننده صادرات در کشورهاي درحال توسعه: رويکرد اقتصادسنجي بيزيني، فصلنامه علمي پژوهشي برنامه و بودجه، 3: 63-35.
[14] موسی¬خانی، م. شهروان مهر،ا .(1394). بررسی عوامل مؤثر بر توسعه صادرات در بنگاههاي کوچک و متوسط صنایع غذایی استان قزوین با رویکرد MADM. مجله مدیریت توسعه و تحول، شماره23: 1-9.
[15] Calduell. C (2006), “The Influence of Internal and External Firm Factors on International Product Adaptation Strategy and Export Performance: A Three-Country Comparison,” Journal of Business Research, 59 (2), 176–185. 321
[16] Diana Marcela ,E. BarbosaaAndrea ,H. AyalabAlbertoArias, S.(2016). The Colombian pharmaceutical industry: Factors affecting export. European Journal of Management and Business Economics. V(25).39-46
[17] Freund, C., Pierola, M.D. (2012). Export surges. Journal of development economics, 97(2): 387-395.
[18] Hult, H.(2014). Global organizational learning in the supply chain: a low versus high learning study. Decision Sciences. Vol. 31No. 2.
[19] Lawrence(1988)
[20] Li, T. (2013). Reviving traditions in researchoninternational market entry. Advances in International Marketing
[21] Michael .E. (2016) Export stimuli and export barriers: evidence from empirical research studies. European Business Review, 97 (2): 68-79.
[22] Navazeni, B. (20m16).Investigating factors affecting the development of export performance in small and medium entrepreneur companies (Case Study: dried fruit exporting companies of Tehran Province). International Journal of Humanities and Cultural Studie.
[23] Sampaothong,R.(2016). The impact of innovation activities on firm performance using a multi-stage model: Evidence from the Community Innovation Survey 4. Research Policy.
[24] Sushanta ,M. Helena, M.(2017). Export prices, selection into exporting and market size: Evidence from China and India. International Business Review, V( 26) : 1034-1050.
[25] Walker ,R. Doty, D.H., Glick, W.H and Huber, G.P. (2001),”Fit, equifinality and organizational effectiveness: A test of two configurational theories”, Academy of Management Journal, Vol. 36, No. 6, pp. 1196-1250.
[26] Wang, C. Wang, L. (2014). Entrepreneurial orientation, learning orientation,and firm performance. Entrepreneurship Theory and Practice, 32(4): 635-657
- صفحات : 1-18
-
دانلود فایل
( 863.47 KB )