-
آرشیو :
نسخه تابستان 1399 - جلد سوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11937
-
موضوع :
سایر شاخه های مدیریت
-
نویسنده/گان :
شهپر آقامرادی، جمیله فدوی، نادر بهاری
-
کلید واژه :
شایسته سالاری، مسئولیت پاسخگویی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران.
-
مراجع :
[1] گل پرور محسن، عریضی سید حمید رضا(1385)، "نقش مشارکت شهروندی، شایسته سالاری و ساختارهای سازمانی در رفتار و نگرش کارکنان سازمان ها" فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، سال ششم، شماره 23.
[2] مصلحی، محمد(1390)، بررسی رابطه شایستگی مدیران و توانمند سازی کارکنان در کارمندان ادارات دولتی شهرستان پاوه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور پاوه.
[3] عبد صبور فریدون(1395)، الگوی جامع برای مفهوم سازی و استقرار شایسته سالاری در سازمان های دولتی ایران، پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، الگوی پایه پیشرفت.
[4] گیوکی ابراهیم، منظری توکلی علیرضا، سلاجقه سنجر، شیخی ایوب، ( 1398)، " تبیین راهبرد سازمانی با شایسته سالاری و رهبری خدمت گزار" ، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 37، صص 222-201.
[5] دهقانان، حامد: مدیریت بر مبنای شایستگی، مجله مجلس و پژوهش ، سال 13، شماره 53، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ،1386 .
[6] آخوندی بناب، حبیب اله، موسومی شجاعی، زهرا، پیرخائفی، علیرضا و مهدی پور مقدم، مهدی(1389)، بررسی رابطه بین منبع کنترل مدیران با انگیزش شغلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در سال 89-88 ، نشریه فراسوی مدیریت، شماره 17، تابستان 1390
[7] خردمند ، ابراهيم و ناظم، فتاح (1389) بررسي رابطه بين فرهنگ سارماني و عملكرد كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال، مجله فراسوي مديريت، سال سو، شماره 12، صص 181-159
[8] بزرگی فرزانه(1383) اهداف فردی سازمانی و اجتماعی، ماهنامه تدبیر، شماره 144.
[9] زاهدی شمس السادات(1394) گذار از نظام ناشایستگی به سوي شایسته سالاري پژوهشی چندمقطعی دربارة وضعیت شغلی زنان دانشگاهی در ایران، پژوهشنامۀ زنان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سال ششم، شمارة اول، بهار 1394 ،75 -95
[10] دانایی فرد - حسن "چالشهای مدیریت دولتی در ایران"، انتشارات سمت ، چاپ دوم ، 1388
[11] آون هیوز ، » مدیریت دولتی نوین« ، ترجمه: الوانی - خلیلی شورینی- معمارزاده ، انتشارات مروارید ، چاپ دهم، 1388
[12] میرسپاسی ، ناصر – اعتباریان ، اکبر » اصالح و تحول در نظام اداری ایران « ، انتشارات میر ، چاپ اول ، 1387
[13] کازرونی شامیری هادی، مرادی سعید( 1398)، نقش آموزشهای مجازی و حاکمیت فنآوری اطلاعات در شایسته سالاری مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی دوره 31، شماره 44، بهار 98، صص 169-155.
[14] کاظمی ملیحه السادات، عریضی سامانی سید حمید رضا، گل پرور محسن( 1390)، رابطه ارزش ها و شخصيت مديران با شايسته سالاري، مشاركت شهروندي و بيگانگي سازماني در سازمان هاي ديوان سالار و سنتي، دوره 5، شماره 2، ضض 65-48.
[15] Hyter, M.C. (2008). Meritocracy, Novations Group, Inc.
[16] Carmen, A. (2016). The role of meritocracy in the accumulation of human capital. Mathematical Social Sciences.
[17] Kwong, G., & Brian Zhen-Jie, L. (2014). The influence of servant leadership towards organizational commitment: the mediating role of trust in leaders. International Journal of Business and Management; 9(1), 1725.
[18] Matei, A., & Matei, L. (2014). Administrative convergence in some balkan states. Procedia – Social and Behaviorial Studies, 62(1), 10611065.
[19] Haunstein ,p(2000) . Competency Modeling Approaches and strategies.csae.com/client/csae.pdf.
[20] Byham ,W&Moyer,R(2002).Using Competencies To Build A Successful Organization.Canada:DDI
[21] Gandalf, Ann, why do nurses at a university hospital want to quit their jobs? journal of nursing management ,2005,13:327-329.
[22] Aucoin P. Heintgman R. 2000. “The Dialeeties of Accountability for Performance in Public ma Management Reform “ International Review of Administrative Sciences.
- صفحات : 69-89
-
دانلود فایل
( 1.12 MB )