-
آرشیو :
نسخه تابستان 1399-جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11949
-
موضوع :
سایر شاخه های مدیریت
-
نویسنده/گان :
ابراهیم دلیری
-
کلید واژه :
منبع کنترل، انگیزه پیشرفت، دبیران، دوره متوسطه، شهر زاهدان.
-
مراجع :
[1] آخوندی بناب، حامد؛ موسوی شجاعی، زاهد؛ پیرخائفی، علی؛ ومهدی پور مقدم، محمد (1390). بررسی رابطه بین منبع کنترل مدیران با انگیزش شغلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، مجله فراسوی مدیریت، سال 5، شماره 3، صص 12-39.
[2] آذر، عادل؛ مؤمنی، منصور و فاخر، اسلام. (1394). حل مسایل آمار و کاربرد آن در مدیریت (تحلیل آماری). چاپ هشتم. تهران: بازتاب.
[3] اکبری، محمد.(1393)." مطالعه انگیزش تحصیلی دانش آموزان متوسط استان فارس و عوامل همبسته به آن ". مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره بیست و دوم، شماره چهارم، صص 10-21.
[4] بفرویی، کاظم؛ اربابی، یونس (1394). رابطه بین منبع کنترل و تنیدگی شغلی با رضایت شغلی در معلمان و کارکنان مدارس استثنایی، تعلیم و تربیت استثنایی، سال 15، شماره 1.
[5] بحرانی،محمود.(1389)." بررسی رابطه انگیزش تحصیلی و عادات مطالعه گروهی دانش آموزان متوسط شیراز،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
[6] بیابانگرد، اسماعیل (1388). رابطۀ میان عزت نفس، انگیزة پیشرفت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان سال سوم، مطالعات روانشناسی، سال دوم، شماره 1، صص 1-9.
[7] باقرپور، محمد (1388). تاثير فناوري اطلاعات بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دبيرستان شهر اردبيل،آموزش و پرورش از راه دور، شماره 3، صص 11-29.
[8] حسني، محمد و بابازاده، سجاد. (1393)، تبيين نقش ويژگي¬هاي محيط شغلي و ساختار سازماني مدارس بر تعهد سازماني و تعهد حرفه¬اي دبيران. مجله¬ي روانشناسي مدرسه، 3 (2/47- 27)، 47-27.
[9] خدیوی، اسداله؛ وکیلی، افسانه (1392). رابطه بين انگيزه پيشرفت، منبع كنترل، خودپنداره و پيشرفت تحصيلي دانش¬آموزان سال اول متوسطه نواحي پنجگانه تبريز، علوم تربیتی، سال 4، شماره 2، صص 45-66.
[10] دلاور، علي (1389). روشهاي تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي. تهران، انتشارات: دانشگاه پيام نور.
[11] دلاور، علی. (1393). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: ویرایش.
[12] ذاکری، آذر (1390). بررسی رابطۀ بین مؤلفه هاي رهبري معنوي و انگیزش شغلی اعضاي هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهان.
[13] رمضانی، گل افروز؛ کاظمی، یحیی؛ علایی، حبیبه (1393). رابطه منبع کنترل دانش آموزان با گرايش آنها به انواع سبک هاي انضباطي معلمان، رهیافتی نو در اموزش، دوره 4، شماره 2، صص 83-97.
[14] رستگار خالد، امیر (1389). تفاوت جنسیتی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان، فصلنامه زنان، شماره 50، صص 81-93.
[15] رضایی، امین. (1393)." تأثير فن آوري اطلاعات و ارتباطات بر انگیزه تحصيلي دانش آموزان سال سوم متوسطه".مجله مدیریت منابع انسانی، شماره سوم.صص 56-69.
[16] رضوی، عیسی(1389). تاثیر استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر نگرش، انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مرکز آموزش الترونیکی خواجه نصیرالدین طوسی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.
[17] روحی، احمد، محمدی، ابولفضل (1389). بررسي رابطه بين مفاهيم انگيزش (دروني-بيروني) منبع كنترل(دروني- بيروني) و پيشرفت تحصيلي پسران سال دوم دبيرستان¬هاي شهر تهران ، فصلنامه سلامت، شماره 4، صص 69-83.
[18] سرمد و همکاران (1392)"روشهای تحقیق در علوم رفتاری ، تهران ، انتشارات آگاه
[19] سلیمانی حصار، محبوبه؛ آقامحمدیان، حمیدرضا (1392). رابطه¬ي بین منبع کنترل و خودپنداره با تنش ادراک شده بر مادران کودکان درخودمانده، مجله¬ي اصول بهداشت روانی، سال 15، شماره 1، صص 35-44.
[20] ظهیری ناو، بیژن، رجبی، سوران(1390). بررسی ارتباط گروهی از متغیرها با کاهش انگیزش تحصیلی دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی. دو ماهنامه علمی _پژوهشی دانشگاه شاهد. سال 16،شماره36، صص: 80-69.
[21] عابدی، احمد، عریضی، حمیدرضا، سبحانی نژاد، مهدی(1389). بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی های شخصیتی آنها. دوماهنامه علمی - پژوهشی دانشگاه شاهد. سال12، شماره12، صص: 38-29.
[22] غفاری، ابوالفضل، ارفع بلوچ، فاطمه (1390). رابطه انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهش روانشناسی بالینی و مشاوره، شماره 2، صص 136 -121.
[23] کریمی، جواد(1388). مقایسه رضایت شغلی و انگیزش پیشرفت در دانش آموختگان کشاورزی خود اشتغال و غیر خوداشتغال. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. شماره 51، صص: 175-155.
[24] گل شکوه، فرزانه (1389). بررسی توان پیش بینی سبک های تفکر، انگیزه پیشرفت، عملکرد تحصیلی و خالقیت در کارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک، رساله دکتری روان شناسی عمومی، واحد علوم و تحقیقات اهواز.
[25] لواسانی، محمد؛ کیوان زاده، اکبر؛ کیوان زاده، هدیه (1388). رابطه فعاليت تحصيلي، انگيزه پيشرفت، هوش هيجاني و متغيرهاي بافتي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان، مجله روان شناسی و علوم تربيتی، سال 37، شماره 1، صص 99-123.
[26] مرادی، محمد رضا، بشری، مژگان؛ دشتبان، شمیه (1390). رابطه ي سبك اسناد و انگيزش پيشرفت با پيشرفت تحصيلي، فصلنامه علوم رفتاری، شماره 7، صص 89-100.
[27] ملکی، لیلی؛ کریمی، مجید (1394). بررسی رابطه بین منبع کنترل (بیرونی و درونی) و فرسودگی شغلی معلمان شهرستان محمودآباد، کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم رفتاری و اجتماعی.
[28] ملکیان ،فرامرز-نریمانی ، مریم و صاحب جمعی، ساغر(1389)"نقش راهبردهای شناختی و فراشناختی در انگیزه پیشرفت فراگیران نظام اموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات"دانش و پژوهش در علوم ترببیتی ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد خوارسگان(اصفهان)،شماره بست و پنجم –صص38-21.
[29] یوسفی، علیرضا، قاسمی، غلام رضا، فیروزنیا، سمانه (1390). ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. سال9، شماره1، صص: 84-79.
[30] Asghari F, Kordmirza E, Ahmadi L. [Relation between religious attitude, locus of control and trends in drug abuse in students]. Journal of research on addiction 2013; 7(25): 103-12. (Persian)
[31] Amanollahi A, Attari Y, Khojastehmehr R. [The relationship between family functioning and psychological-social class with conflict in the first year of secondary school students in Ahwaz]. Journal of new and counseling research 2013; 30: 48-62. (Persian)
[32] Besharat MA, Abdolmanafi A, Farahani H, Khodaei MR. [The moderating role of locus of control on the relationship between anger and depression in patients with major depressive disorder]. Journal of contemporary psychology 2013; 6(2): 15-25. (Persian)
[33] Heydari Tafreshi GH. [Structural equation modeling approach in explaining the relationship between attachment style and locus of control with marital satisfaction in Islamic Azad University staff of Roudehen]. Journal of educational management research 2012; 3(3): 23-44. (Persian)
[34] Jafari E, Sohrabi F, Jomehri F, Najafi M. [Relationship between personality type, locus of control and hardiness in cancer patients and normal subjects]. Journal of clinical psychology 2009; 1(1): 57-66. (Persian)
[35] Kazemeini T, Modarres Gharavi M. [The relationship between personality characteristics and risky behaviors among college students of Mashhad University of Medical Sciences]. Journal of Medical Sciences of Rafsanjan 2013; 12(1): 15-26. (Persian)
[36] Mahmoudi A, Betsur N. Relationship between adjustment and self-esteem among adolescents. Asian journal of development matters 2010; 3(1): 75-86.
[37] Muola,J.M.(2010). A study of the relationship between academic achievement motivation and home environment among standard eight pupils. Educational Research and Reviews, 5 (5), pp: 213-217.
[38] Owrangi A, Yousliani G, Zarnaghash M. The relationship between the desired disciplinary behavior and family functioning locus of control and self-esteem among high school students in cities of Tehran province. Soc Behav Sci 2011; 30: 2438-48.
[39] Rassolzadeh Tabatabaee K, Abdi N. [The relationship between personality factors and social discipline with attention religious orientation]. Journal of social psychology 2012; 5: 165-89. (Persian)
[40] Shabani Bahar GH, Erfani N, Hadipoor M. [Compare and investigation the relationship between personality traits and aggression levels in male athletes in selected sports branch Hamadan city]. Journal of research in sport science 2010; 14: 99-112. (Persian)
[41] Soltani Nejad A, Fathi Ashteiani A, Ahmadi K, Azad Fallah P, Anisi J, Rahmati Najjarkolaee A, et al. [The relationship between religious orientation and suicidal behavior in soldiers]. Journal of Islamic lifestyle 2012; 1(2): 25-30. (Persian)
[42] Yousliani GH, Habibi M, Soleymani S. [The relationship between disciplines desired behavior and family functioning, locus of control and self-esteem of students]. Journal of school psychology 2012; 1(2): 114-34. (Persian)
- صفحات : 125-138
-
دانلود فایل
( 583.40 KB )