-
آرشیو :
نسخه پاییز 1399 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11969
-
موضوع :
مدیریت فناوری اطلاعات
-
نویسنده/گان :
علی آزادی، عطیه سوهانی
-
کلید واژه :
بازارگرایی، عملکردکسب وکار الکترونیکی، عملكرد كسب و كار، فرصت طلبی فناورانه، پارک های علم و فناوری.
-
مراجع :
[1] Brown, A.B., W.M. Snell, and K. Tiller, The Changing Political Environment For Tobacco--Implications For Southern Tobacco Farmers, Rural Economies, Taxpayers, And Consumers. Journal of Agricultural and Applied Economics, 1999. 31(1379-2016-113124): p. 291-308.
[2] Voola, R., et al., The effects of market orientation, technological opportunism, and e-business adoption on performance: A moderated mediation analysis. Australasian Marketing Journal (AMJ), 2012. 20(2): p. 136-146.
[3] Powell, R., War as a commitment problem. International organization, 2006: p. 169-203.
[4] Sparks, G.D., G.F. Ortmann, and M. Lyne, An analysis of cooperative biodiesel production by smallholders in Kwazulu-Natal, South Africa. 2011.
[5] Shapiro, B.P., What the hell is market oriented? 1988: HBR Reprints.
[6] Narver, J.C. and S.F. Slater, The effect of a market orientation on business profitability. Journal of marketing, 1990. 54(4): p. 20-35.
[7] Kohli, A.K. and B.J. Jaworski, Market orientation: the construct, research propositions, and managerial implications. Journal of marketing, 1990. 54(2): p. 1-18.
[8] بازرگانهرندی, ا.ح.ز.س.ع., روشهای تحقیق در علوم رفتاری. 1382: آگه.
[9] Manian, A.M.K., M; Jan Perazmi, M, Evaluation of relation between alignment of information technology and business with organizational performance at active companies in the field of IT: using structural equation model. Journal of Management Information Technology, 2009. 1(3).
[10] محمدرضا, پ., ن.ز. شهناز, and د.د. حسن, ارزيابي تاثير بازارگرايي، نوآوري و وفاداري مشتري بر عملکرد کسب و کار (مطالعه موردي: گروه پوشاک پل).
[11] رحیمی, ر. and م. درویشی, بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری با نقش میانجی نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: شرکت های ساخت و تامین قطعات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در استان خوزستان). تحقيقات بازاريابي نوين, 1394. 5(4 (پياپي 19) #b0086): p. -.
[12] رضایی دولت آبادی, ح. and م. علیان, تأثیر گرایش کارآفرینانه و راهبرد رقابتی بر بازارگرایی در راستای بهبود عملکرد و ایجاد مزیت رقابتی پایدار. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 2015. 8(1): p. 81-100.
[13] آخرین, ه.ب. and ب.ب.م.ا.ع. ورود, عنوان: بررسي تاثير جهت گيري بازار، کارآفريني و فناوري بر بهبود عملکرد اداره کل استاندارد استان هرمزگان.
[14] Sheikh, A.A., A. Shahzad, and A. Ku Ishak, The impact of market orientation, top management support, use of e-marketing and technological opportunism on the firm performance. A mediated moderation and moderated mediation analysis. Abasyn Journal of Social Sciences, 2017. 10(2): p. 212-234.
[15] Luftman, J., K. Lyytinen, and T.b. Zvi, Enhancing the measurement of information technology (IT) business alignment and its influence on company performance. Journal of Information Technology, 2017. 32(1): p. 26-46.
[16] Rapp, A., N. Schillewaert, and A.W. Hao, The influence of market orientation on e-business innovation and performance: the role of the top management team. Journal of Marketing Theory and Practice, 2008. 16(1): p. 7-25.
[17] Hurley, R.F. and G.T.M. Hult, Innovation, market orientation, and organizational learning: an integration and empirical examination. Journal of marketing, 1998. 62(3): p. 42-54.
[18] Han, J.K., N. Kim, and R.K. Srivastava, Market orientation and organizational performance: is innovation a missing link? Journal of marketing, 1998. 62(4): p. 30-45.
[19] مهدی, آ.ع.غ.ر.و.ق., .مدل سازی مسیری-ساختاری در مدیریت کاربرد نرم افزارSmartPLS. 1391, تهران نگاه دانش
[20] محمدرحیم, م.ش.و.ا., معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرمافزار Smart-PLS. 1393, مؤسسه کتاب مهربان نشر: تهران
[21] Urista, M.A., Q. Dong, and K.D. Day, Explaining why young adults use MySpace and Facebook through uses and gratifications theory. 2009.
[22] فیض, د., ا. کهیاری حقیقت, and ک. کهیاری حقیقت, نقش بهبود کیفیت خدمات در ارتقای عملکرد برند در بیمارستان های شهر تهران. پياورد سلامت, 1396. 11(ويژه نامه 1 #p00202): p. -.
[23] Pakdel, M.R., S. NAYEBZADEH, and D.H. DEHGHAN, Investigation the effect of market orientation, innovation and customer loyalty on business performance (case study: POL clothing group). 2011.
- صفحات : 30-46
-
دانلود فایل
( 1.08 MB )