-
آرشیو :
نسخه زمستان 1399
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11979
-
موضوع :
سایر شاخه های مدیریت
-
نویسنده/گان :
فاطمه مزارعی، مجتبی رحیمی
-
کلید واژه :
ارتباطات سیاسی، چسبندگی هزینه، رقابت در بازار محصول
-
مراجع :
[1] ايزدپور، مصطفي؛ نيكومرام، هاشم؛ رهنماي رودپشتي، فريدون و بني مهد، بهمن (1397). تحليل چگونگي تاثيرگذاري نااطميناني بر چسبندگي هزينه ها در بورس اوراق بهادار تهران، اقتصاد مالي (اقتصاد مالي و توسعه)، دوره 12، شماره 43 ، صص 49-73 .
[2] بادآور نهندی، یونس و تقی زاده خانقاه، وحید (1397). تأثیر ارتباطات سیاسی بر سرمایهگذاری بیشتر از حد و عملکرد شرکت، بررسی حسابداری و حسابرسی، دوره 25، شماره 2، صص 181-198
[3] بحری ثالث، جمال و عبرتی، محمدرضا (1398). تاثیر ارتباطات سیاسی بر خطر سقوط قیمت سهام با تاکید بر رقابت بازار محصول، دانش سرمایه گذاری، دوره 8، شماره 29، صص 275-296
[4] رهنمای رودپشتی، فریدون و محسنی، عبدالرضا (1397). ارتباطات سیاسی، سود نقدی و بازده سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، دانش مالی تحلیل اوراق بهادار، دوره 11، شماره 38، صص 129-144
[5] ژولانژاد، فاطمه؛ بخردی نسب، وحید و عرب صالحی، مهدی (1398). تأثیر تغییرات فروش و انتظارات از رشد فروش بر چسبندگی هزینهها در شرایط نبود اطمینان، راهبرد مدیریت مالی، دوره 5، شماره 19، صص 159-187.
[6] صفرزاده، محمدحسين (1393). نقش راهبري شرکتي در توضيح چسبندگي هزينه ها، حسابداري مالی، دوره 6، شماره 23، صص 1-21.
[7] کردستانی، غلامرضا و صابر، امیر (1397). رقابت در بازار محصول، عدمتقارن در رفتار هزینهها و انتظار مدیر از فروش آتی: تحلیل در سطح کل فضای کسب وکار، دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، دوره 7، شماره 26، صص 31-42
[8] عیوض نوه سی، رقیه و کسیانی، محمد (1396). بررسی تاثیر ساز و کارهای رقابت در بازار محصول بر چسبندگی هزینه، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع، تهران، دانشگاه مقدس اردبیلی
[9] Adhikari, A., Derashid, C. and Zhang, H. (2006). Public Policy, Political Connections, and Effective Tax Rates: Longitudinal Evidence from Malaysia. Journal of Accounting and Public Policy, 25 (5), 574-595.
[10] Anderson, M. C. R. D. Banker, & S. N. Janakiraman. (2003). Are Selling, General, and Administrative Costs “Sticky”? Journal of Accounting Research, 1-41.
[11] Arifur, K, Dessalegn, G., Mihret, M. and Badrul, M, (2016).Corporate political connections, agency costs and audit quality, International Journal of Accounting & Information Management, 25 (4).
[12] Balakrishnan, R., & Gruca, T. (2008). Cost stickiness and core competency: A note. Contemporary Accounting Research, 25 (4): 993–1006.
[13] Berkman, H. and Galpoththage, V. (2016). Political connections and firm value: an analysis of listed firms in Sri Lanka. Pacific Accounting Review, 28 (1), (in-press), http://dx.doi.org/10.1108/PAR-06-2014-0020.
[14] Benjamin, S.J., Zain Wahab, M.M. & Abdul, M.A. (2016). Political connections, institutional investors and dividend payouts in Malaysia. Pacific Accounting Review, 28 (2), (in-press), http://dx.doi.org/10.1108/ PAR-06-2015-0023.
[15] Bliss, M. A. and Gul, F. A. (2012a). Political Connection and Cost of Debt: Some Malaysian Evidence. Journal of Banking and Finance, 36, 1520–1527.
[16] Boubakri, N., Claude, J., and Saffar, W. (2012). The impact of political connections on firms operating performance and financing decisions. The Journal of Financial Research, 3, 397-423.
[17] Chaney, P.K., Faccio, M. and Parsley, D. (2011). The quality of accounting information inpolitically-connected firms. Journal of Accounting and Economics, 51 (1-2), 58-76.
[18] Claessens, S., Feijen, E. and Laeven, L. (2008). Political connections and preferential access to finance: The role of campaign contributions. Journal of Financial Economics, 88 (3), 554-580.
[19] Faccio, M. (2010). Differences between politically-connected and non-connected firms: A cross country analysis. Financial Management, 39 (3), 905-928.
[20] Fan, J.P.H., Wong, T.J. and Zhang, T. (2007). Politically-connected CEOs, corporate governance, and post-IPO performance of China’s newly partially-privatized firms. Journal of Financial Economics, 84 (2), 330357.
[21] Johnson, S., T. Mitton. (2003). Cronyism and Capital Controls: Evidence from Malaysia. Journal of Financial Economics, 67 (2), 351382.
[22] La Porta, R., Lopez-de-Silanes F., Shleifer, A. and Vishny, R. (2000). Investor Protection andCorporate Governance. Journal of Financial Economics, 58 (1-2), 3–27.
[23] Leuz, C. & Oberholzer-Gee, F. (2003). Corporate transparency and political connections. Mimeo. Wharton School, Philadelphia, PA
[24] Li, W.L. & K. Zheng. (2016). Product market competition and cost stickiness. Review of Quantitative Finance and Accounting, Available at springer: www.springer.com.
[25] Leuz, C. and Oberholzer-Gee, F. (2003). Corporate transparency and political connections.Mimeo. Wharton School, Philadelphia, PA
[26] Garkaz, M. & Mostafavi Makrani, S.V. (2019). Political connections and cost stickiness: The moderating role of product market competition. SMART Journal of Business Management Studies, 1 (15): 40-49.
[27] Guadalupe, M& Pérez-González, F. (2010). Competition and Private Benefitsof Control. Working Paper. INSEAD
[28] Noreen, E., & Soderstrom, N. (1997). “The accuracy of proportional cost models: evidence from hospital service departments”. Review of Accounting Studies, 2(1), 89-114.
[29] Yas ukata, Kenji., & Kajiwara, Takehisa. (2011). Are “Sticky Costs” the Result of Deliberate Decision of Managers? available at: http://ssrn.com
- صفحات : 57-71
-
دانلود فایل
( 845.59 KB )