-
آرشیو :
نسخه بهار 1400 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
شناسه دیجیتال (DOI) :
10.22034/JOAS.2021.0629.0749
-
کد پذیرش :
12019
-
موضوع :
مدیریت بازرگانی
-
نویسنده/گان :
محمد امین خزایی
-
کلید واژه :
ارزش ویژه برند، خرید مجدد مشتریان، شرکت هواپیمایی.
-
Title :
Analysis and evaluation of the brand equity of Iranian airlines and its impact on their customers revisit intentions.
-
Abstract :
In this study, the effect of acting on the four dimensions of corporate social responsibilities (CSR) as economic, ethical, legal and philanthropic, by Iranian airlines on their brand equity and behavioral intentions of their customers was investigated. In this study, we sought to investigate the impact of acting on the four dimensions of economic, ethical, legal and philanthropic, social responsibility of Iranian airlines on the brand equity and behavioral intentions of their customers. The results confirm the positive effect of acting on these dimensions on the brand equity of airlines and their customers revisit intentions.
-
key words :
brand equity, revisit intentions, airline
-
مراجع :
[1] سازمان مدیریت صنعتی (1393)، مسئولیت اجتماعی استراتژیک شرکت ،انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول.
[2] بحرینی زاده، منیجه(1385)،"ارائه مدل جامع ارزیابی ارزش علائم تجاری از دیدگاه مصرف کننده".پایان نامه دکتری مدیریت بازرگانی،دانشکده ی مدیریت و حسابداری ،دانشگاه علامه طباطبایی.
[3] براون،توم(1386)فلسفه ی نام های تجاری.ترجمه ی عطیه بطحایی،انتشارات فرا،چاپ اول.
[4] روستا ، احمد،داور ونوس و عبدالحمید ابراهیمی(1380)،مدیریت بازاریابی ، انتشارات سمت ، چاپ پنجم.
[5] میلر،جان و دیوید مور(1385)،کسب و کار نام های تجاری،ترجمه ی عطیه بطحایی- پرویز درگی،انتشارات رسا،چاپ اول.
[6] طالقانی نیا ،وحید(1391) ، " بررسی تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر ارزش ویژه ی برند آنها در صنعت بانکداری". پایان نامه کارشناسی ارشد MBA،موسسه آموزش عالی مهر البرز،وزارت علوم،تحقیقات و فناوری.
[7] مسعودی فر، میثم(1393)،"بررسی تاثیر توجه به مسئولیت اجتماعی بنگاه ها بر ارزش ویژه ی برند".پایان نامه کارشناسی ارشد MBA،دانشکده ی ادبیات علوم انسانی و اجتماعی ،دانشگاه تهران.
[8] نوری، شبنم (1392)،"بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی و شهرت برند سازمان بر هویت سازمانی کارکنان سایپا یدک".پایان نامه کارشناسی ارشد بازاریابی،دانشکده ی مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
[9] منصوری،نرگس (1388)،"بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی ".پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشکده ی اقتصاد ،دانشگاه شهید چمران اهواز .
[10] دهدشتی ،زهره ، مهدی جعفرزاده کناری و علیرضا بخشی زاده (1391). بررسی دیدگاه هویت اجتماعی برند و تاثیر ان بر در توسعه وفاداری برند ،فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین،سال دوم،شماره پنج ،106-87 .
[11] طولابی،زینب (1392)،"بررسی روابط بین قدرت و مسئولیت اجتماعی برند با نگرش نسبت به برند و نیت خرید ".پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ،دانشکده ی علوم انسانی ،دانشگاه هرمزگان
[12] Kim,Jungsun,et all,The effects of four CSR dimension on a gaming company"s image and customers revisit intentions,international journal of hospitality management(2017)73-81.
[13] Atalik, ozlem,umran under and berk eratik(2015).A study on the effects of corporate social responsibility activities upon brand loyalty: case of Turkish airlines customers', international journal of academic research in economics and management science(2015),4.
[14] Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J., Anderson, R.E., Tatham, R. (2006)."Multivariate Analysis (6th ed.)", New Jersey: Pearson Education Inc.
[15] Kumar, V., Smart, P. A., Maddern, H., Maull, R. S. (2008). "Alternative Perspectives on Service Quality and Customer Satisfaction",The Role of BPM . International Journal of Service Industry Management.
- صفحات : 75-88
-
دانلود فایل
( 448.78 KB )