-
آرشیو :
نسخه تابستان 1400 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
12042
-
موضوع :
سایر شاخه های مدیریت
-
نویسنده/گان :
مسعود طاهری نیا، محمدتقی کبیری، نسرین خرمی، حسین رفیعی
-
کلید واژه :
نوآوری، ذهن آگاهی مدیریتی، عمر شرکت، محدودیت منابع شرکت، عملکرد مالی گذشته.
-
مراجع :
[1] بهرامی، فاطمه. (1393). بررسی رابطه مهارتهای ذهن آگاهی با سبکهای تصمیمگیری مدیران دانشگاه صنعتی مالک اشتر. بهبود مدیریت، 8(23), .
[2] پاکدل، علی؛ کمالی، مهیار؛ صوفی، سعیده. (1394). عنوان ارزيابي تاثير بازارگرايي، نوآوري و وفاداري مشتري بر عملكرد كسب و كار. مجله جامعه شناسي ايران، 28،59.
[3] دهقان، فریده. (1393). عنوان تبیین و آزمون راهبرد تعامل قابلیت های یادگیری، نوآوری و مزیت رقابتی پایدار، فصلنامه مديريت، 60-79.
[4] رحیمی، علیرضا، فروغی، عارف. (1398). بررسی تأثیر مکانیزمهای کنترلی بر رابطه بین قدرت مدیرعامل و ارزش شرکت. پیشرفتهای حسابداری، 11(2), 151-182.
[5] شاهعلیزاده، بیتا و فاطمه مرادزاده. (1399). بررسی تأثیر سلامت مالی، سپر مالیاتی استهلاک، مماس پذیری بر ساختار مالی در بورس اوراق بهادار تهران، هفدهمین همایش ملی حسابداری ایران، دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی، دانشگاه تهران.
[6] صفرزاده، لیلا. (1395). بررسي تاثير استراتژي هاي مديريت دانش بر نوآوري و عملکرد سازماني، فصلنامه پژوهش هاي مديريت منابع انساني، سال اول، شماره 2.
[7] طالقانی، غلام رضا؛ علی انواری و لیلا افتخاری. (۱۳۹۰). رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی در یک شرکت بیمه. پژوهشنامه بیمه، سال ۲۷، شماره ۱، ۱۵۱-۱۷۱.
[8] عزتی، حمیدرضا و محمد علی شاه حسینی. (1394). ذهن آگاهی سازمانی: توانمند سازی سازمان برای مواجهه با ابهامات، دومین کنفرانس بین المللی آینده پژوهی، مدیریت و توسعه اقتصادی، مشهد، دانشگاه تربت حیدریه.
[9] لاله ماژین، مریم، زلقی، حسن، بیات، مرتضی، سبحانی، علی. (1396). تأثیر مالکیت دولتی بر عملکرد شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. پژوهشهای حسابداری مالی وحسابرسی، 9(36), 151-170.
[10] نظرپوری، امیر هوشنگ، باقرزاده خداشهری، راضیه، آزادی، محمد حسین. (1399). بررسی نقش رهبری تحول آفرین در رابطه بین ذهن آگاهی و بهزیستی ذهنی (مورد مطالعه: کارکنان مجتمع فولاد گیلان). مجله علمی مدیریت فرهنگ سازمانی، 18(1), 47-67.
[11] Anwar, M., Zaman Khan, S., & Ali Shah, S. Z. (2020). A study of the relationship between innovation and performance among NPOs in Pakistan. Journal of Social Service Research, 46(1), 26-40.
[12] Baas, M., Nevicka, B., & Ten Velden, F. S. (2014). Specific mindfulness skills differentially predict creative performance. Personality and Social Psychology Bulletin, 40(9), 1092-1106.
[13] Ferdinand j . Slater, S. F., & Narver, J. C. (2018). Market-oriented is more than being customer-led.Strategic Management Journal, 20(12), 1165–1168.
[14] Ganter, A., & Hecker, A. (2014). Configurational paths to organizational innovation: qualitative comparative analyses of antecedents and contingencies. Journal of Business Research, 67(6), 1285-1292.
[15] Glomb, T.M; Du y, M.K.; Bono, J.E.; Yang, T. (2011).Mindfulness at Work. In Research in Personnel and Human Resources Management; Emerald Group Publishing Limited: Bingley, UK,; Volume 30, pp. 115–157.
[16] Good, Darren J., Christopher J. Lyddy, Theresa M. Glomb, Joyce E. Bono, Kirk Warren Brown, Michelle K. Duffy, Ruth A. Baer, Judson A. Brewer, and Sara W. Lazar. "Contemplating mindfulness at work: An integrative review." Journal of management 42, no. 1 (2016): 114-142.
[17] Greve, H. R., & Taylor, A. (2000). Innovations as catalysts for organizational change: Shifts in organizational cognition and search. Administrative Science Quarterly, 45(1), 54-80.
[18] Hernandaz, K., & Delgado, V. (2010). Innovating: Towards an integrated learningmodel. Management Decision, 34(4), 5–13.
[19] Hogan, S. J., & Coote, L. V. (2014). Organizational culture, innovation, and performance: A test of Schein's model. Journal of business research, 67(8), 1609-1621.
[20] Hu, Y., Zhao, X., & Chen, Y. (2019). The influence of managerial mindfulness on innovation: Evidence from China. Sustainability, 11(10), 2914.
[21] Katila, R., & Ahuja, G. (2002). Something old, something new: A longitudinal study of search behavior and new product introduction. Academy of management journal, 45(6), 1183-1194.
[22] Levesque, C., & Brown, K. W. (2007). Mindfulness as a moderator of the effect of implicit motivational self-concept on day-to-day behavioral motivation. Motivation and Emotion, 31(4), 284-299.
[23] Nasution, H. N., Mavondo, F. T., Matanda, M. J., & Ndubisi, N. O. (2011). Entrepreneurship: Its relationship with market orientation and learning orientation and as antecedents to innovation and customer value. Industrial marketing management, 40(3), 336-345.
[24] Papies, E. K., Barsalou, L. W., & Custers, R. (2012). Mindful attention prevents mindless impulses. Social Psychological and Personality Science, 3(3), 291-299.
[25] Ruedy, N. E., & Schweitzer, M. E. (2010). In the moment: The effect of mindfulness on ethical decision making. Journal of Business Ethics, 95(1), 73-87.
[26] Sadiko, N. M. (2014). How will market orientation and external envi-ronment influence the performance among SMEs in the agro-food sector inMalaysia? International Business Research, 3(3), 154–164.
[27] Williams, J. J., & Seaman, A. E. (2016). The influence of ethical leadership on managerial performance: Mediating effects of mindfulness and corporate social responsibility. Journal of Applied Business Research, 32(3), 815.
[28] Yu, G. J., Kwon, K. M., Lee, J., & Jung, H. (2016). Exploration and exploitation as antecedents of environmental performance: The moderating effect of technological dynamism and firm size. Sustainability, 8(3), 200.
[29] Zheng, X.; Xie, Q. The world’s top 500 are meditating. What about you? Tsinghua Bus. Rev. 2015, 14–19.
- صفحات : 94-106
-
دانلود فایل
( 453.59 KB )