-
آرشیو :
نسخه پاییز 1400 - جلد دوم
-
کد پذیرش :
12051
-
موضوع :
مدیریت بازرگانی
-
نویسنده/گان :
حسین عابدی، حجت اله صفدرپوریان، حسن کوچک بیگی
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
هدف: هدف اصلی از انجام این رساله " بررسی تاثیر حمایت اجتماعی و عوامل جامعه بر رفتارهای وفاداری نسبت به وب سایت های تجارت اجتماعی با نقش میانجی تعامل مشتری (مورد مطالعه: مشتریان دیجی کالا)" است.
روش: این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نوع دادهها کمی و روش گردآوری دادهها و اطلاعات و تجزیهوتحلیل آنها یک تحقیق توصیفی و نهایتاً برحسب نحوه اجرا تحقیق از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مشتریان سایت دیجی کالا است. برای تعیین حجم نمونه بین ۵ تا ۱۵ مشاهده به ازای هر متغیر اندازهگیری شده تعیین شد. با توجه به مقادیر حجم نمونه تعداد 396 پرسشنامه توزیع گردید که از این تعداد 5 عدد بازگردانده نشد و یا دارای ایراد و نقص در تکمیل کامل بودند که حذف گردیدند و درنهایت تعداد 391 پرسشنامه کامل و مورد تأیید جمعآوری گردید. دادههای موردنیاز تحقیق پس از گردآوری و با استفاده از فنون آمار توصیفی و نرمافزار SPSS و فنون آمار استنباطی به کمک نرمافزارهای آماری PLS جهت تحلیل دادههای آماری تحقیق با فن معادلات ساختاری انجام گردیده است.
یافتهها: حاکی از آن است که از 16 فرضیه موجود تحقیق که در آنها تأثیر بین متغیر مستقل تحقیق و ابعاد آن و متغیر وابسته را موردبررسی قرار میداد موردسنجش قرارگرفته و تمام 16 فرضیه تأیید گردید.
نتیجهگیری: مجموعهای از متغیره های تأثیرگذار بر رفتارهای وفاداری با نقش میانجی گری تعامل مشتری بررسی و نیز شدت تأثیر آنها بر یکدیگر مشخص و در انتها راهکارهایی به مدیران و شرکتها در راستای استفاده از نتایج حاصل از پژوهش ارائه گردید.
-
لیست منابع :
[1] آقاخانبابایی، حمیدرضا(1399). تاثیر تعامل با برند و مشارکت مشتری بر وفاداری به برند و قصد خرید مجدد مشتری با نقش میانجی تعهد عاطفی، رضایت مشتری و ارزش مشتری،پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین حسابداری، مدیریت و علوم انسانی در هزاره سوم.
[2] آزاده، سعید؛ محقق زاده، فاطمه؛ احمدیان، سحر.(1398). تاثیر رضایت مشتری، اعتماد، قطعیت، و تبلیغات کلامی مثبت بر قصد خرید با تاکید بر شبکههای اجتماعی. مجله شباک. شماره 47 .صص: 9 تا 16.
[3] باروت کوب، محمدرضا و محب علی مالمیری، میلاد و دهقانی، حمیدرضا و پاک سیما، روح الله.(1398).تاثیر حمایت اجتماعی بر قصد خرید با نقش میانجی اعتماد و تبلیغات شفاهی الکترونیکی،دومین کنفرانس ملی اندیشه های نوین در مدیریت کسب و کار.
[4] زیتونلی، عبدالحمید.(1399). بررسی عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی گردشگران ورزشی در مقصد گردشگری مطالعه موردی : شهر گنبدکاووس. مجله علمی-پژوهشی گردشگری شهری بهار. دوره هفتم - شماره 1 صص: 89 تا 106.
[5] داوری، علی، و آرش رضازاده. (1392). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS. تهران: جهاد دانشگاهی.
[6] هومن، حیدر علی. (1384) کتاب مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل: انتشارات سمت.
[7] Chen, N. C., Dwyer, L., & Firth, T. (2018). Residents' place attachment and word-of-mouth behaviours: A tale of two cities. Journal of Hospitality and Tourism Management, 36, 1-11.
[8] Doha, A., Elnahla, N., & McShane, L. (2019). Social commerce as social networking. Journal of Retailing and Consumer Services, 47, 307–321.
[9] Ho.M.H& Chung.H.F. (2020).Customer engagement, customer equity and repurchase intention in mobile apps. Journal of Business Research. Volume 121. PP: 13-21.
[10] Islam, J. U., & Rahman, Z. (2017). The impact of online brand community characteristics on customer engagement: An application of Stimulus-Organism-Response paradigm. Telematics and Informatics, 34, 96–109.
[11] Jacob Joseph, K., & Bindal, M. ..(2018) The Impact of Brand Post Strategy and Social Media Engagement on Customer Loyalty.
[12] Jia.l. Zhang.Q&Cegielski.C..(2020).The Effect of Trust on Customers' Online Repurchase Intention in Consumer-to-Consumer Electronic Commerce. Journal of Organizational and End User Computing .26(3):65-86. DOI: 10.4018/joeuc.2014070104.
[13] Kim, J. Y., Kiousis, S., & Molleda, J. C. (2015). Use of affect in blog communication: Trust, credibility, and authenticity. Public Relations Review, 41(4), 504-507.
[14] Kumar, V., & Pansari, A. (2016). Competitive advantage through engagement. Journal of Marketing Research, 53(4), 497–514.
[15] Li, C. Y., & Ku, Y. C. (2018). The power of a thumbs-up: Will e-commerce switch to social commerce?. Information & Management, 55(3), 340-357.
[16] Marchand, A., Hennig-Thurau, T., & Wiertz, C. (2017). Not all digital word of mouth is created equal: Understanding the respective impact of consumer reviews and microblogs on new product success. International Journal of Research in Marketing, 34(2), 336-354.
[17] Martinez-Lopez, F. J., Anaya-Sanchez, R., Molinillo, S., & Aguilar-Illescas, R. (2017). Consumer engagement in an online brand community. Electronic Commerce Research and Applications, 23, 24–37
[18] Molinillo, S., Anaya-Sánchez, R., & Liebana-Cabanillas, F. (2020). Analyzing the effect of social support and community factors on customer engagement and its impact on loyalty behaviors toward social commerce websites. Computers in Human Behavior, 108, 105980.
[19] Molinilloa, S, Anaya-Sanchez,R Liebana-Cabanillas.F.(2019).Analyzing the effect of social support and community factors on customer engagement and its impact on loyalty behaviors toward social commerc websites. Computers in Human Behavior.
[20] Ni, M. Y., Yang, L., Leung, C. M., Li, N., Yao, X. I., Wang, Y., ... & Liao, Q. (2020). Mental health, risk factors, and social media use during the COVID-19 epidemic and cordon sanitaire among the community and health professionals in Wuhan, China: cross-sectional survey. JMIR mental health, 7(5), e19009.
[21] Samir.A& Ali.G.(2020).The Impact of Customers Engagement on Repurchase Intention: A Mediating Role of Customers Satisfaction -The Case of Takaful Insurance Industry. Marketing Research. DOI: 10.21608/jsec.2017.39984.PP:569-602.
[22] Wei, H. L., Lin, K. Y., Lu, H. P., & Chuang, I. H. (2015). Understanding the intentions of users to ‘stick’to social networking sites: a case study in Taiwan. Behaviour & Information Technology, 34(2), 151-162.
[23] Yasri, Y., Susanto, P., Hoque, M. E., & Gusti, M. A. (2020). Price perception and price appearance on repurchase intention of Gen Y: do brand experience and brand preference mediate?. Heliyon, 6(11), e05532.
[24] Yeap, J. A., Ramayah, T., & Omar, A. (2016). Modelling Website Stickiness at Initial Encounters. In Encyclopedia of E-Commerce Development, Implementation, and Management (pp. 299-309). IGI Global.
[25] Zhang, M., Guo, L., Hu, M., & Liu, W. (2017). Influence of customer engagement with company social networks on stickiness: Mediating effect of customer value creation. International Journal of Information Management, 37(3), 229–240.
[26] Zhu, D. H., Sun, H., & Chang, Y. P. (2016). Effect of social support on customer satisfaction and citizenship behavior in online brand communities: The moderating role of support source. Journal of Retailing and Consumer Services, 31, 287-293.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
حمایت اجتماعی، عوامل جامعه، رفتارهای وفاداری، تعامل مشتری
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
Objective: The main purpose of this dissertation is to "investigate the Impact of Social Support and Community Factors on Loyalty Behaviors to Social Business Websites with the Mediating Role of Customer engagement (Case study: Digi Kala customers)".
Method: This research was a descriptive research in terms of applied purpose and quantitative data in terms of data type and method of data collection and information and their analysis and finally in terms of how the research was conducted. The statistical population of the present study is all customers of Digi Kala site. To determine the sample size, between 5 and 15 observations were determined for each measured variable. According to the sample size, 396 questionnaires were distributed, of which 5 were not returned or had defects in complete completion, which were removed, and finally 391 complete and approved questionnaires were collected. The data required for the research were collected using descriptive statistics techniques and SPSS software and inferential statistics techniques with the help of PLS statistical software to analyze the statistical data of the research with structural equation technique.
Findings: It indicates that out of 16 existing research hypotheses in which the effect between the independent variable of the research and its dimensions and the dependent variable were examined, all 16 hypotheses were confirmed.
Conclusion: A set of variables affecting loyalty behaviors with the mediating role of customer interaction was examined and the intensity of their impact on each other was determined and at the end, managers and companies were provided with solutions to use the research results.
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
social support, community factors, loyalty behaviors, customer engagement
- صفحات : 65-82
-
دانلود فایل
( 713.42 KB )