-
آرشیو :
نسخه تابستان 1401 - جلد دوم
-
کد پذیرش :
12097
-
موضوع :
حسابداری
-
نویسنده/گان :
| سمیرا شاه پسندی، هادی سعیدی، قاسم الهی
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
هدف پژوهش حاضر بررسی کیفیت خدمات ارائه شده بر جذب منابع مالی و عملکرد مالی با نقش میانجی سرمایه فکری است. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است و از نظر هدف کاربردی است. جامعه پژوهش کارکنان بانک ملی شهر بجنورد می باشند که تعداد 320 می باشد و جهت تعیین نمونه با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 175 نمونه انتخاب شد. روش گردآوری داده ها، مطالعات کتابخانه ای و میدانی است و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار spss و pls استفاده شد که طبق نتایج حاصل از پژوهش فرضیه اول: بین کیفیت خدمات ارائه شده بر جذب منابع مالی با نقش میانجی سرمایه فکری رابطه معنی داری وجود دارد؛ و طبق نتایج حاصل از فرضیه دوم، بین کیفیت خدمات ارائه شده بر عملکرد مالی با نقش میانجی سرمایه فکری رابطه معنی داری وجود دارد.
-
لیست منابع :
[1] ابونوری، اسماعیل و سپانلو، هادی (1384). تجزیه و تحلیل آثارعوامل درون سازمانی بر جذب سپرده بانکی (مطالعه موردی: بانك ملت تهران) ماهنامه علمی -پژوهشی دانشور، دانشگاه شاهد، سال دوازدهم، شماره 14.
[2] انواری رستمی ر. ا، ترابی گودرزی م، محمدلو ر.( 1384). بررسی مقایسهای کیفیت خدمات بانکی ازدیدگاه مشتریان و کارکنان.
[3] آیتی مهر، محمد و حسین پور، مسلم،(1396)، بررسی ارتباط عوامل آمیخته بازاریابی بر جذب منابع مالی: مطالعه موردی شعب بانک شهر استان خوزستان، همایش بین المللی مدیریت، اقتصاد و بازاریابی، تهران
[4] رازانی، بهنوش (1382). بررسی ومعرفی روش های جدید و مؤثرجذب منابع مالی درشعب بانك تجارت استان لرستان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم پایه، دانشگاه آزاد واحد خوراسگان
[5] سبحانیفر ی، اخوانخرازیان م.( 1390). تعیین اولویت راهبردی به منظور بهبود کیفیت خدمات مشتریان بانکی. مطالعوات مودیریت راهبردی.
[6] صفری، جلیل وغریب، ایمان (1395)، فصلنامه توسعه مدیریت پولی و بانکی، سال اول، شمارة 1
[7] مرتضایی دکاهی، رامین و قلی زاده، محمدحسن و ایمان زاده، پیمان،(1399)، تاثیر کیفیت خدمات ارائه شده بر جذب منابع مالی (مطالعه موردی: بانک قوامین استان گیلان وابسته به بانک سپه)، ششمین کنفرانس ملی علوم انسانی و مطالعات مدیریت
[8] Bontis, N. (1996). There is a price on your head: Managing Intellectual Capital Strategically. Business Quarterly Summer.
[9] Bontis, N. (1998). Intellectual Capital: An Exploratory Study that Develops Measures and Model. Managing Decision, 36(2), 63-76.
[10] Brooking A. (1996). Intellectual Capital. International Thompson Business Press. London
[11] Chen,H.G. and Yu-Chih Liu, J. & Shin Sheu,T. and Yang, M.H. 2012. The impact of financial services quality and fairness on customer satisfaction, Managing Service Quality, Vol. 22 No. 4.
[12] Gupta, B. Lyer, L.S. and Aronson, J.E. (2000). Knowledge management: practices and challenges.Industrial Management and Data Systems, 100(1), 17-21.
[13] Kotler, P.2010. Marketing Management, Translated by: B.Forouzandeh.
[14] Subramanian M. Youndt M.A. (2005). The influence of intellectual capital on the types of innovative capabilities. Academy of Management Journal, 48(3).
[15] ylvie Laforet, Xiaoyan Li, (2005).”Consumers, Attitudes Towards Online And Mobile Banking In China”,International Journal Of Bank Marketing,Vol. 23,No.5,Pp.362-380
-
کلمات کلیدی به فارسی :
کیفیت خدمات ارائه شده، جذب، منابع مالی، عملکرد مالی، سرمایه فکری.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
- صفحات : 48-56
-
دانلود فایل
( 238.54 KB )