-
آرشیو :
نسخه تابستان 1401 - جلد اول
-
کد پذیرش :
12107
-
موضوع :
حسابداری
-
نویسنده/گان :
| طیبه محمد نژاد، یزدان رستمی، فاطمه اسلامی خرق
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
این پژوهش با هدف مدل سازی تاثیر بکارگیری شبکه های اجتماعی بر عملکرد شرکت در صنعت سیمان صورت گرفته است. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، توصیفی است. همچنین براساس اطلاعات گردآوری شده از شرکت های فعال در صنعت سیمان در ایران میزان تأثیر شبکه های اجتماعی بر عملکرد شرکت را می سنجد. از این رو، نظرات 137 نفر از افراد فعال در صنعت سیمان که به صورت تصادفی انتخاب شده اند، در قالب پرسش نامه گردآوری شد. با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری نیز، ارتباط میان شبکه های اجتماعی با عملکرد شرکت استخراج شد. بر اساس نتایج به دست آمده، رابطه معناداری میان استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی با عملکرد شرکت وجود دارد و آگاه سازی به عنوان مهم ترین عامل استفاده از شبکه های اجتماعی شناسایی شد و پس از آن به ترتیب مدیریت ارتباط با مشتری، اشتراک گذاری تجارب و تامین مصرف کنندگان در رتبه های بعدی اهمیت قرار گرفتند و اما عامل تحقیقات بازار در تحلیل معادلات ساختاری این پژوهش حذف گردید. در میان سنجه های عملکرد شرکت، مهمترین سنجه برای بررسی عملکرد شرکت، سود شرکت بوده است.
-
لیست منابع :
[1] رضائی، روح الله؛ صلاحی مقدم، نفیسه؛ و شعبانعلی فمی، حسین(1393). بررسی اثر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 7 (4) 77-91.
[2] عبداللهیان، حمید؛ شیخ انصاری، مهین(1394). سازوکارهای اعتماد در فیسبوک، مسائل اجتماعی ایران، 6(2)،51-70.
[3] خیاط بهبهان، زهرا، دهدار بهبهانی، حسین، رستمی، یزدان(1394)، راهنمای کاربردی پروپزال نویسی در مطالعات علوم انسانی، انتشارات سخنوران، تهران، شماره کتابشناسی ملی3796261، بهار 1394.
[4] دهدار بهبهانی، حسین، خیاط بهبهانی، زهرا، حسن زاده، محبوبه، رستمی، یزدان، (1394)، آزمون های آماری فصل سوم پایان نامه، انتشارات سخنوران، تهران، شماره کتابشناسی ملی3859201، بهار 1394.
[5] نیک پندار، محمد رضا، رستمی، یزدان، وفایی، فاطمه، (1396)، روش تحقیق در حسابداری و اقتصاد، انتشارات میعاد اندیشه، تهران، شماره کتابشناسی ملی4726530، بهار 1396.
[6] غفوریان شاگردی، امیر؛ دانشمند، بهناز؛ و بهبودی، امید(2017). تأثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر وفاداری برند و قصد خرید مصرف کنندگان. فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، 7 (3).
[7] عقیلی، سید وحید؛ قاسم زاده عراقی، مرتضی (2016). رسانه های اجتماعی؛ چیستی، کارکردها و چالش ها، مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 18(1)، 21-36.
[8] گودرزی، محمد؛ یزدان پرست، سارا؛ امین بخش، فاطمه؛ حسینی نژاد، میثم(1393). تاثیرات شبکه های اجتماعی. سایت علمی و پژوهشی آسمان. فروردین1393.
[9] محسنین، شهریار؛ اسفیدانی، محمدرحیم (1396). معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرم افزارpls چاپ دوم، تهران: کتاب مهربان نشر.
[10] مرادی صفردوست، عطیه؛ عبداللهیان، فرزانه؛ یاکیده، کیخسرو(2013) . فرهنگ مدیریت خطا و عملکرد سازمانی: تبیین نقش ظرفیت جذب دانش و عملکرد نوآورانه. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، 3 (2)، 111/130.
[11] موسوی، سید علیرضا؛ کناره فرد، مریم (1393). تاثیر رسانه های اجتماعی بر شاخصه های جامعه برندی، شیوه های ارزش آفرینی، اعتماد و وفاداری به برند )مطالعه موردی مقایسه گوشی موبایل اَپل(آیفون) و سامسونگ (گلکسی) مدیریت بازاریابی، 9 (25)، 25-50.
[12] هیر، جوزف و دیگران(1994). مدلسازی معادلات ساختاری کمترین مربعات جزئی (PLS-SEM)، ترجمه عادل آذر و رسول، غلامزاده(1395)، تهران: نگاه دانش.
[13] حفیظ، شهاب، پارسا نژاد، محمد رضا،(1400). بررسی میزان تاثیر بکارگیری رسانه های اجتماعی بر عملکرد شرکت در صنعت ساختمان، نشریه رویکردهای پژوهش های نوین در مدیریت و حسابداری، پاییز1400، شماره 82(جلد نهم)، صفحات 155-166.
[14] عزیزیان، محمد، مزیدی شرف آبادی، علی محمد، اسلامی، حسین(1399). بررسی عوامل در به کارگیری رسانه های اجتماعی با تاکید بر روابط عمومی متروی شهر تهران، فصلنامه علمی پژوهشی جامعه شناسی ایران، سال سوم، شماره اول(پیاپی 9)، بهار 99، صص509-542.
[15] دهقانی سلطانی، مهدی، شیری، اردشیر، نثاری، طاهره، رئوفی، مصطفی،(1397). نقش رسانه های اجتماعی، شفافیت و مسئولیت اجتماعی در ارتقای عملكرد تجاری شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال سیزدهم، شماره 43 ، پاییز 1397 ، صفحات 141-169.
[16] نیکو صفت، ندا،(2016). تاثیر رسانه های اجتماعی در کسب و کار، کنفرانس مدیریت در قرن 21، روم ایتالیا، سال 2016.
[17] قاسم آقایی، ناصر، شیر علی کلیشادی، محمد، میرزاییان دهکردی، محسن،(1400). تأثیر رسانه هاي اجتماعی و مدیریت ارتباط با مشتري بر عملکرد شرکت با نقش میانجی گري هوش تجاري، دوازدهمین کنفرانس ملیعلوم مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، اردیبهشت 1400.
[18] نعمتی فر، نصرت الله، خجسته باقر زاده، حسن، کاظمی ، هاجر،(1397). مطالعه سطح سواد رسانه اي کاربران رسان ههاي اجتماعی (مطالعه موردي کاربران شبکه اجتماعی تلگرام)، فصلنامه مطالعات رسانه هاي نوین، سال چهارم، شماره 16 ، زمستان 1397.
[19] ذکایی، محمد سعید، حسنی، محمد حسین،(1394). گونه شناسي كاربران رسانه هاي اجتماعي، رساله دکترا، فلصنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی، سال پنجم، شماره هفدهم، زمستان 94.
[20] فتح الله زاده، فرحناز،(1394). رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیک سرمایه گذاری بر اذهان در قرن 21، فصلنامه تحلیلی پژوهشی کتاب مهر، پاییز و زمستان 94، شماره 17 و 18.
[21] Agnihotri, R., Dingus, R., Hu, M. Y., & Krush, M. T. (2016). Social media: Influencing customer satisfaction in B2B sales. Industrial Marketing Management, 53, 172-180.
[22] Braojos, J., Benitez, J., Llorens, J. (2018). How do social commerce-IT capabilities influence firm performance? Theory and empirical evidence, Information and Management.
[23] Bianchi, C., & Andrews, L. (2015). Investigating marketing managers' perspectives on social media in Chile. Journal of Business Research, 68(12), 2552-2559.
[24] Chua, A. Y., & Banerjee, S. (2013). Customer knowledge management via social media: the case of Starbucks. Journal of Knowledge Management, 17(2), 237-249.
[25] Chen, S. C., & Lin, C. P. (2019). Understanding the effect of social media marketing activities: The mediation of social identification, perceived value, and satisfaction. Technological Forecasting and Social Change, 140, 22-32.
[26] Evans, C., Hackney, R., Rauniar, R., Rawski, G., Yang, J., & Johnson, B. (2014). Technology acceptance model (TAM) and social media usage: an empirical study on Facebook. Journal of Enterprise Information Management.
[27] Gensler, S., Völckner, F., Liu-Thompkins, Y., & Wiertz, C. (2013). Managing brands in the social media environment. Journal of interactive marketing, 27(4), 242-256.
[28] Godey, B., Manthiou, A., Pederzoli, D., Rokka, J., Aiello, G., Donvito, R. & Singh, R. (2016). Social media marketing efforts of luxury brands: Influence on brand equity and consumer behavior. Journal of Business Research.
[29] Hew, J. J., Lee, V. H., Ooi, K. B., & Lin, B. (2016). Mobile social commerce: The booster for brand loyalty?. Computers in Human Behavior, 59, 142-154.
[30] Ismail, A.R. (2017). The influence of perceived social media marketing activities on brand loyalty the mediation effect of brand and value consciousness. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 29 Iss 1 pp. 129 – 144.
[31] Kwahk, K. Y., & Park, D. H. (2016). The effects of network sharing on knowledge-sharing activities and job performance in enterprise social media environments. Computers in Human Behavior, 55, 826-839.
[32] Lee, J., & Hong, I. B. (2016). Predicting positive user responses to social media advertising: The roles of emotional appeal, informativeness, and creativity. International Journal of Information Management, 36(3), 360-373.
[33] Quinton, S., & Wilson, D. (2016). Tensions and ties in social media networks: Towards a model of understanding business relationship development and business performance enhancement through the use of LinkedIn. Industrial Marketing Management, 54, 15-24.
[34] Rahman, o., Kwong-Kay Wong, K. & Yu, h. (2016). The effects of mall personality and fashion orientation on shopping value and mall patronage intension. Journal of Retailing and Consumer Services. No. 28. PP 155–164.
[35] Wu, C. W. (2016). The performance impact of social media in the chain store industry. Journal of Business Research, 69(11), 5310-5316.
[36] Yang, J., Barnidge, M., & Rojas, H. (2017). The politics of “Unfriending”: User filtration in response to political disagreement on social media. Computers in Human Behavior, 70, 22-29.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
رسانه های اجتماعی، عملکرد شرکت، صنعت سیمان، سهم بازار، سود.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
- صفحات : 92-100
-
دانلود فایل
( 424.71 KB )