-
آرشیو :
نسخه پاییز 1401 - جلد اول
-
کد پذیرش :
12124
-
موضوع :
مدیریت بازرگانی
-
نویسنده/گان :
| رضا دستپروری، هادی طاهرپور کلانتری
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
تعیین تأثیر مؤلفههای مدل تبلیغات وب دو کاف در ایجاد ارزش تبلیغاتی و جریان تجربه کاربران گوشی هوشمند شهر مشهد صورتگرفته است. پژوهش حاضر با استفاده از روش توصیفی - پیمایشی اجرا شده و جامعه آماری پژوهش حاضر کاربران گوشی هوشمند شهر مشهد هستند که بر اساس روش نمونهگیری غیرتصادفی دردسترس ۳۸۴ پرسشنامه توزیع و دریافت و مورد ارزیابی قرار گرفت. جهت جمع¬آوری اطلاعات در این تحقیق از ابزار پرسشنامه بهره گرفته شده است که روایی آن قابل تأیید و برای سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شده است. آلفای بهدستآمده ۸۳ درصد و مورد تأیید شد. بهمنظور تحلیل داده¬ها با استفاده از نرمافزار SPSS و نرمافزار Amos از روش¬های تحلیل رگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق مدل مفهومی ارائه شده را تأیید نمود و نتایج معادلات ساختاری نیز نشان داد مدل تبلیغات وب دو کاف ارزش تبلیغاتی و جریان تجربه کاربران گوشی هوشمند شهر مشهد تأثیر دارد.
-
لیست منابع :
رحیمی چیتگر، فاطمه، ۱۳۹۹، چگونه تبلیغات هوشمند بر قصد خرید مشتریان تأثیر میگذارد، هفتمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علومانسانی، مدیریت و کارآفرینی ایران، تهران،https://civilica.com/doc/1027982
قربی، سیده سمیه، اکبری اره کمری، محمد، قاسمی ناحقی، محمد. (۱۴۰۱). بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی شبکههای اجتماعی بر قصد خرید مجدد و ارتباط اجتماعی پایدار (موردمطالعه: شرکت آتیساز ایرانیان در شهر مشهد). مدیریت بازاریابی، ۱۷(۵۴)، ۱۱۱-۱۲۹.
معظمی، علی و حسینی غنچه، سید جلالالدین و مالکی، مجتبی، ۱۳۹۹، تأثیر ارزش عاطفی در تبلیغات روی گوشیهای هوشمند بر قصد خرید، دومین کنفرانس بینالمللی نوآوری در مدیریت کسبوکار و اقتصاد، تهران،https://civilica.com/doc/1033152
Brackett, L. K., & Carr, B. N. (2001). Cyberspace Advertising vs. Other Media: Consumer vs. Mature Student Attitudes. Journal of Advertising Research, 41(5), 23-32.
da Silva deMatos, N. M., de Sa, E. S., & de Oliveira Duarte, P. A. (2021). A review and extension of the flow experience concept. Insights and directions for Tourism research. Tourism Management Perspectives, 38, 100802..
Ducoffe, R. (1995). How consumers assess the value of advertising. Vol. 17, 1–18.
Hoffman, D. and Novak, T. (1996), “Marketing in hypermedia environment foundations: conceptual foundations”, Journal of Marketing, Vol. 60 No. 3, pp. 50-68, doi: 10.2307/1251841 (accessed 2 August 2020).
Hoffman, D. and Novak, T. (2009), “Flow online: lessons learned and future prospects”, Journal of Interactive Marketing, Vol. 23, pp. 23-34.
Hsiao, W.-H., & Chang, T.-S. (2014), "Understanding consumers’ continuance intention towards mobile advertising: A theoretical framework and empirical study", Behaviour & Information Technology, vol. 33 no. 7, pp.730-742.
Ignatov, A., Timofte, R., Chou, W., Wang, K., Wu, M., Hartley, T., & Van Gool, L. (2018). Ai benchmark: Running deep neural networks on android smartphones. In Proceedings of the European Conference on Computer Vision (ECCV) Workshops (pp. 0-0).
Jeon, Hyeongjin (Harry), Ok, Chihyung (Michael), & Choi, Juwon. (2017). Destination marketing organization website visitors’ flow experience: an application of Plog’s model of personality. Journal of Travel & Tourism Marketing, 35(4), 397– 409. http://dx.doi.org/10.1080/10548408.2017.1358234
Kazancoglu, I., & Demir, B. (2021). Analysing flow experience on repurchase intention in e-retailing during COVID-19. International Journal of Retail & Distribution Management, 49(11), 1571-1593.
Kim, Y. J., & Han, J. Y. (2014), "Why smartphone advertising attracts customers: A model of web advertising, flow, and personalization", Computers in Human Behavior, vol. 33 no. pp.256–269.
Le, X. C. (2021), "Charting sustained usage toward mobile social media application: the criticality of expected benefits and emotional motivations", Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, doi: 10.1108/APJML-11-2020-0779
Martins, J., Costa, C., Oliveira, T., Gonçalves, R., & Branco, F. (2019). How smartphone advertising influences consumers' purchase intention. Journal of Business Research, 94, 378-387.
Mustafi, M. A. A., & Hosain, M. S. (2020). The role of online advertising on purchase intention of smartphones: mediating effects of flow experience and advertising value. Journal of Contemporary Marketing Science.
Ozkara, B. Y., Ozmen, M., & Kim, J. W. (2017). Examining the effect of flow experience on online purchase: A novel approach to the flow theory based on hedonic and utilitarian value. Journal of Retailing and Consumer Services, 37, 119-131.
Poromatikul, C., De Maeyer, P., Leelapanyalert, K., & Zaby, S. (2020), "Drivers of continuance intention with mobile banking apps", International Journal of Bank Marketing, vol. 38 no. 1, pp.242-262.
Tresa Sebastian, A., Lal, B., Anupama, J., Varghese, J., Agnus Tom, A., Rajkumar, E., ... & John, R. (2021). Exploring the opinions of the YouTube visitors towards advertisements and its influence on purchase intention among viewers. Cogent Business & Management, 8(1), 1876545.
Trifan, A., Oliveira, M., & Oliveira, J. L. (2019). Passive sensing of health outcomes through smartphones: systematic review of current solutions and possible limitations. JMIR mHealth and uHealth, 7(8), e12649.
Tsang M. M., Ho, S. C., & Liang, T. P. (2004). Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising: An Empirical Study. International Joural of Electronic Commerce, 8(3), 65-78.
Xu, M., Liu, J., Liu, Y., Lin, F. X., Liu, Y., & Liu, X. (2019, May). A first look at deep learning apps on smartphones. In The World Wide Web Conference (pp. 2125-2136).
Zhang, S.-N., Li, Y.-Q., Liu, C.-H., & Ruan, W.-Q. (2019). How does authenticity enhance flow experience through perceived value and involvement: The moderating roles of innovation and cultural identity. Journal of Travel & Tourism Marketing, 36(6), 710–728. https://doi.org/10.1080/10548408.2019.1625846
-
کلمات کلیدی به فارسی :
تبلیغات وب دو کاف، جریان تجربه، ارزش تبلیغاتی، گوشیهای هوشمند.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
Determining the effect of the two cuff web advertising model components in creating advertising value and the flow of experience for smartphone users in Mashhad has been done. The current research was carried out using a descriptive-survey method and the statistical population of the current research is smartphone users in Mashhad city, based on the available non-random sampling method, 384 questionnaires were distributed and received and evaluated. In order to collect information in this research, a questionnaire tool was used, the validity of which can be verified and Cronbach's alpha was used to measure reliability. The obtained alpha was 83% and was confirmed. In order to analyze the data, using SPSS software and Amos software, regression analysis methods and structural equations were used. The results of the research confirmed the presented conceptual model and the results of the structural equations also showed that the two-cuff web advertising model has an effect on the advertising value and the experience flow of smartphone users in Mashhad.
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
web advertising, experience flow, advertising value, smartphones
- صفحات : 95-110
-
دانلود فایل
( 717.19 KB )