-
آرشیو :
نسخه بهار 1402 - جلد اول
-
کد پذیرش :
12161
-
موضوع :
سایر شاخه های مدیریت
-
نویسنده/گان :
| محمد مرتضی وند
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
هدف از این تحقیق تعیین تاثیر سبک زندگی الکترونیکی مشتریان بر وفاداری آنها در خرید های اینترنتی می باشد. روش تحقیق بکار گرفته شده، توصیفی از نوع توصیفی و پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی¬کالا میباشد که با استفاده از نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و از نوع تصادفی و با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران تعداد 385 نفر از مشتریان بعنوان نمونه جهت تحقیق انتخاب شده اند.روش گردآوري اطلاعات به صورت ميدانی است. ابزار گردآوري داده¬ها پرسشنامه 54 سوالی محقق ساخته از نوع هفت گزینه ای لیکرت میباشد. بمنظور آزمون فرضيه اصلی و فرضیه های فرعی تحقیق از آزمون آماري T استفاده شده است.با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها مقدار محاسبه شده در همه فرضیه ها از مقدار جدول (1.64) بیشتر است و همچنين بعلت اينکه مقدار سطح معنی داری در همه فرضیه ها از 05/. کمتر است، لذا فرضيه H0 با اطمینان 95% برای تمامی فرضیه های تحقیق رد مي شود و در نتیجه سبک زندگی الکترونیکی مشتریان فروشگاه های اینترنتی بر وفاداری آنان در خریدهای اینترنتی تاثیر دارد.
-
لیست منابع :
اباذري، فرشيد(1392)، "پول الكترونيكي و پرداخت اينترنتي"، پردازشگر، شماره 29، سال دوازدهم ، صفحات 57 ، 58 و 76.
کریمی علویجه، محمد رضا؛ افشارنژاد، مصطفی(1395)" تاثیر پذیری قصد خرید آپارتمان نوساز از سبک زندگی "فصلنامه علمی و پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی،سال هشتم، شماره 15، صص 133-163.
صادقی مقدم، علی؛ الوانی، سیدمهدی؛ حقیقت منفرد، علیرضا(1393)" شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی در کاربران خدمات بانکداری پیشرو(بانکداری خصوصی و دولتی)" پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.
مقدسی ،علیرضا،(1399)" بانکداری الکترونیک و تأثیر آن در کارآیی"، ماهنامه تدبیر،شماره67، صفحات282-286
میریان،سید محمد؛ دانایی فرد،حسن (1392) " بررسی تاثیر روشهای نوین تجارت الکترونیک در جلب رضایت مشتریان فروشگاه دیجی کالا "، پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران،ص34-45.
نيلي احمد آبادي، مجيد(1398)،" شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر بر وفاداري مشتريان بانك رفاه توسط تكنيك هاي تصميم گيري چند معياره " پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه تربيت مدرس.
ولايتي، رضوان (1400)، بررسي عوامل موثر بر وفاداري مشتريان اينترنتي بانك ها،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران،ص34-45.
Ajinkya, R. Tushar “Aspects of electronic fund transfer”, Finacial Dialy، Indiasercer.com، May،(2020).29.
Brown, Irwin, Cajee, Zaheeda, Davies, Douglas،Stroebel،Shaun.: “Cell Phone Banking: predictors of adoption in south Africa-an exploratory study”, International Journal of Information Management, (2021).Vol.23, pp.381-394.
Drew Franklin b, Amir Abedini Koshksaray a, Kambiz Heidarzadeh Hanzaee, (2021) The relationship between e-lifestyle and Internet advertising avoidance, Australasian Marketing Journal, www.elsevier.com/locate/amj 23 (2021) 38–48.
validation. - Deepak Shweta Pandey n, E-lifestyles of Indian online shoppers (2020): A scale www.elsevier .com/locate /jretconser,
Farley, John U, &Lehmann،R.Cross-national laws and differences in market response. Management Science, (2020). 40(1), 111-122.
-Karjaluoto H “Selection criteria for a mode of bill payment: empiricalinvestigationamong Finnish bank customers”, Int. J. Retail & Distribution Managt، (2018). 30 (6): 331-339.
-Lee MKO, Turban E,“A Trust Model for Consumer Internet Shopping”، Int. J. Electronic Commerce, (2019) 6 (1): 75-91.
Vin CS, Grant K, Edgar D, “Factors affecting the adoption of internet banking in Hong Kong implications for the banking sector”, Int. J. Info. Managt, (2021), 27(5): 336-351.
Wen-Chen Hu, Chung-wei Lee، Weidong Kou. Advance in Security and Payment Methods. Idea Group Publishing, London، Melbourne، Singapore، (2020).275.
Rifat O.Shannak, Key issues in e-banking strengths and weaknesses: the case of two jordanian banks، European Scientific Journal March 2019 edition vol.9، No.7 ISSN: 1857 – 7881 (Print) e - ISSN 1857- 7431. (2019).
Yoo and Naveen Donthu. Developing a Scale to Measure the Perceived Quality of an Internet Shopping Site (SITEQUAL). Quarterly Journal of Electronic Commerce، (2021). 2 (1), 31-47.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
سبک زندگی الکترونیکی، وفاداری الکترونیکی، خرید اینترنتی.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
The purpose of this research is to determine the impact of customers' lifestyle on their online loyalty. The research method used is descriptive and descriptive survey. The statistical population of this research is Digikala customers' shop. Using a random sample of cluster sampling and using Cochran sample size formula, 385 customers were selected as the sample for research. The data gathering was done as You know The data gathering tool was a 54-item Likert-type questionnaire. T test is used to test the main hypothesis and sub-hypotheses of the research. According to the data analysis, the calculated value in all hypotheses is greater than the table value (1.64) and also because the level of significance level in all Hypotheses from 5% Therefore, the H0 assumption with 95% confidence is rejected for all research hypotheses. As a result, the lifestyle of e-shop customers affects their loyalty in online purchases.
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
electronic lifestyle, electronic loyalty, internet shopping
- صفحات : 20-37
-
دانلود فایل
( 612.43 KB )