-
آرشیو :
نسخه بهار 1402 - جلد اول
-
کد پذیرش :
12146
-
موضوع :
مدیریت بازرگانی
-
نویسنده/گان :
| رضا دستپروری
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
همه افراد و سازمانها با اصطلاح روابطعمومی آنلاین (Online Public Relations) آشنایی دارند، اما بیشتر آنها از قدرت این ابزار بیخبر هستند. اگرچه بسیاری از سازمانها میدانند که روابطعمومی آنلاین راهی عالی برای ایجاد رویکرد رسانههای دیجیتال و ارتقا شهرت آنلاین آنها است، اما تعداد کمی از آنها در مورد مزیتهای آن اطلاع دارند، ازاینرو کمتر سازمانی است که با استفاده از آن، صرف هزینه و وقت سعی دارند از توانایی این ابزار برای بهبود خود استفاده کنند. روابطعمومی آنلاین یک صنعت درحالرشد است که تأثیر زیادی در رونق کسبوکارهای مختلف دارد. یکی از مهارتهای اساسی برای پیشرفت در این زمینه، استراتژی مدیریت زمان در روابطعمومی آنلاین است. چرا که باید مجموعهای از کارها همزمان و با سرعت بالا انجام شود. این در حالی است که گاهی با کمبود وقت مواجه میشوید. فضای آنلاین با انقلابی که در ارتباطات ایجاد کرد، راهی را پیشروی کسبوکارها قرارداد تا آنها بتوانند صدایشان را به شکلی واضحتر به گوش مخاطبان خود برسانند. به عبارتی، فضای دیجیتال یکدنیای کاملاً جدید از فرصتهای عالی را برای مشاغل باز کرد که در عصر رسانههای سنتی تصور نمیشد. اما حوزهای که در آن فضای آنلاین توانست با کاربر بیش از هرزمان دیگری ارتباط بگیرد، روابطعمومی آنلاین بود. با توجه زیاد مردم به دنیای آنلاین برای جستجوی اطلاعات و خرید محصولات، روابطعمومی اکنون به نیروی محرکه ارتباطات تجاری در دنیای رسانههای دیجیتال تبدیل شده است. شبکههاي اجتماعی آنلاین، که هزاران میلیون نفر را براي استفاده روزمره جذب میکند، به طور چشمگیري رابطه اجتماعی موجود کاربران را میتوان بهعنوان یک رابطه مبتنی بر اعتماد یک گامه شناخت و در طول فرایند توصیه بیشتر یک زنجیره اعتماد چند گامه ایجاد میشود. همانند آنچه که مردم معمولاً در زندگی روزمره تجربه میکنند، ارتباط اجتماعی در فضاي مجازي به طور بالقوه از ویژگیهاي مشترک کاربران شبکههاي اجتماعی، بهعنوانمثال، همکاران، اعضاي خانواده، و همکلاسیها، تشکیل شده است که نشان میدهد. از طرفی محیط بازار رقابتی شرکتهای رسانهای، در جریان تغییرات قابلتوجه ساختاری، همچون تغییراتی از جمله تکنولوژی نوین، پدیده جهانیشدن و تغییر رفتار مخاطبان قرار گرفته است.
-
لیست منابع :
-
کلمات کلیدی به فارسی :
شبکههای اجتماعی، رضایت مخاطبان، رسانههای دیجیتال، روابطعمومی آنلاین.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
Everyone is familiar with the term "Online Public Relations"; however, most are unaware of the power it holds. While many organizations understand that online public relations is an excellent way to shape their digital media approach and enhance their online reputation, only a few are aware of its benefits. Consequently, few organizations invest time and resources in harnessing the potential of this tool for self-improvement.Online public relations is a growing industry that significantly influences various businesses. One fundamental skill for success in this field is time management strategy in online public relations, as multiple tasks need to be handled simultaneously and swiftly, often within time constraints. The online space, revolutionizing communications, has paved the way for businesses to convey their messages more clearly to their audiences. In other words, the digital world has opened up entirely new opportunities for businesses that were inconceivable in the era of traditional media. However, online public relations was the field that has excelled in connecting with users more than ever. With the increasing reliance of people on the online world for information and product purchases, public relations has become a driving force in business communications in the digital media world. Online social networks, attracting millions of daily users, significantly shape social relationships. These platforms can be seen as a trust-based relationship that gradually builds through a multi-step trust chain during the recommendation process. Similar to what people experience in their daily lives, social interaction in the virtual space is potentially formed by common attributes of social network users, such as colleagues, family members, and classmates. At the same time, the competitive environment of media companies has undergone significant structural changes due to factors such as technological advancements, globalization, and changes in audience behavior.
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
Social Networks, Audience Satisfaction, Digital Media, Online Public Relations
- صفحات : 70-78
-
دانلود فایل
( 439.63 KB )