-
آرشیو :
نسخه بهار 1402 - جلد اول
-
کد پذیرش :
12157
-
موضوع :
مدیریت مالی
-
نویسنده/گان :
| امین مهران فر، امیر گلاب زایی
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر بررسی تاثیر عوامل تجارت الکترونیک بر رضایت مشتریان با نقش میانجی توسعه برند (مطالعه موردی: شرکت کاله) تدوین شده است. روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و از نظر زمان جمع آوری داده های مورد نیاز، تک مقطعی می باشد. روش نمونه گیری تصادفی است. جامعهی آماری این پژوهش را در بین مشتریان شرکت کاله تشکیل میدهند. تعداد مشتریان شرکت صنایع شیر ایران به علت نامحدود بودن، تعداد نمونه آماری آن 384 با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد. جمع آوري دادهها بر اساس پرسشنامههای استاندارد صورت گرفت. متغیرهای مورد بررسی، تجارت الکترونیک، رضایت مشتریان و توسعه برند در این تحقیق میباشند. نتایج تحقیقات در بین مشتریان شرکت کاله نشان داد که، تجارت الکترونیک بر رضایت مشتریان با نقش میانجی توسعه برند تاثیر دارد، تجارت الکترونیک بر رضایت مشتریان تاثیر دارد و توسعه برند بر رضایت مشتری تاثیر دارد. در انتها نیز پیسنهادهایی برای محققین آتی ارائه گردید.
-
لیست منابع :
چاوشی سیده فاطمه، محمود زاده محمود، غلام ابری امیر( 1398). ارزیابی کارایی تجارت الکترونیکی در استانهای ایران با رویکرد تحلیل پوششی دادهها . فصلنامه پژوهش ها وسیاست های اقتصادی.268-233، (89) 27.
صادقی مال امیری، منصور( 1398) . الگوی علی منافع تجارت الکترونیک برای خریدار/ مصرف کننده. مطالعات رفتار مصرف کننده. 89-68، (2)6.
عزیزی، خالد، بررسی رابطه تجارت الکترونیک و عملکرد مالی ادارات دولتی، 1390، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد مهاباد.
عسگری ناصر، حیدری حامد. (1394). ارائه الگویی از عوامل موثر بر اعتماد و رضایت مکشتری در بخش تجارت الکترونیک (مورد مطالعه: سایت های تخفیف گروهی)، مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 7، شماره 3، صص 674-655.
رزم پوش، مرتضی؛ معصومه کلاته سیفری و مطهره اسدی رکابدار کلایی. (1395). اثر شخصیت برند و تبلیغات بازرگانی بر توسعه برند مطالعه موردی: مصرف کنندگان کفش ورزشی پیاده روی تن تاک در استان مازندران، دومین کنفرانس ملی مدیریت، بازاریابی و کارآفرینی، قم، موسسه مدیریت کنفرانس های علمی اندیشوران هزاره سوم.
منصوری، علی (1393). تاثیر عوامل موثر در نگرش به توسعه همگون برند بر نگرش به برند مادر. پایان نامه کارشناسی ارشد؛ دانشگاه علامه طباطبایی؛ دانشکده مدیریت و حسابداری.
Dorji, T.(2008). Evaluation of the internal and external factors affecting the adoption of e-commerce by SMEs in Bhutan. Master of business thesis. University of the Thai Chamber of Commerce. P 161. 1-1-1
Jinlong, Z and Xiaofang, D.(2004). A study on the application model of B2B e-commerce in the agricultural sector. Journal of electronic science and technology of China. 2(3): 134- 139.
Lee, M.K.O. and Turban, E. (2001), “A trust model for consumer internet shopping”, International Journal of Electronic Commerce, Vol. 6 No. 1, pp. 75-91.
Wang, S., & Cavusoglu, H. (2015). Small and medium sized manufacturer performance on third party B2B electronic marketplaces: The role of enabling and IT capabilities. Decision Support Systems, 79: 184-194.
Hem, L., Iversen, N. (2002). “Decomposed Similarity Measures in Brand Extensions, ”Advances in Consumer Research, 29 (1). 199-206.
Tariq, M.L., Humayon, A.A., Bhutta, M.H., Danish, R.Q. (2014). Impact of Effective Advertisement on Brand Equity and Brand Switching Behavior; Study of Food and Beverages Industry in Emerging Market, Research Journal of Recent Sciences,3(6):4045.
Martínez, E., Montaner, T. & Pina, J. M. (2009). “Brand extension feedback: The role of advertising”, Journal of Business Research, 62 (3), pp. 305–313.
Arslan Müge , F., & Korkut Altuna, O. (2010). The effect of brand extensions on product brand image. Journal of Product & Brand Management, 19(3), 170-180.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
تجارت الکترونیک، رضایت مشتری، توسعه برند، شرکت کاله.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
This research has been compiled with the aim of investigating the impact of e-commerce factors on customer satisfaction with the mediating role of brand development (Case Study: Kale Company). The research method is descriptive-survey and in terms of the required data collection time, it is single-section. The sampling method is random. The statistical population of this research is among the customers of Kale company. Due to the unlimited number of customers of Iran Milk Industry Company, the number of its statistical sample was 384 using Cochran's formula. Data collection was based on standard questionnaires. The investigated variables are e-commerce, customer satisfaction and brand development in this research. The results of the research among Kale company's customers showed that e-commerce has an effect on customer satisfaction with the mediating role of brand development, e-commerce has an effect on customer satisfaction, and brand development has an effect on customer satisfaction. At the end, suggestions for future researchers were presented.
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
E-commerce, customer satisfaction, brand development, Kalleh company
- صفحات : 79-93
-
دانلود فایل
( 1.46 MB )