-
آرشیو :
نسخه تابستان 1402 - جلد اول
-
کد پذیرش :
12180
-
موضوع :
سایر شاخه ها
-
نویسنده/گان :
| نصرالله تختایی، سهراب فیروزی
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
در بانکداری نوین مؤلفه های متعددی وجود دارند که برروند تجهیز منابع پولي بانکها ومؤسسات مالي تأثیر ميگذارند. مؤلفه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهارت، نیروی انسانی شاغل در بانکها، تنوع وکیفیت خدمات بانکي، رضایت مشتریان ازکارکنان و مطلوبیت محیط داخلي و محل استقرار شعب در بانکداری نوین ابزارهای مهمي هستند که برای جذب بهینه منابع پولي از آنها استفاده ميشود. برای کشور ما که به تازگي این گونه از تجارت را تجربه مي نماید، آگاهي از روندهای بین المللي جهت تسریع در استقرار و کارآمد شدن نظام بانکداری مفید خواهد بود. با ظهور و گسترش شبكه هاي بيسيم، امروزه نسل جديدی از كاربردهاي بانكداری الكترونيكی پديدار شده اند كه تحت نام بانكداري موبايلي شناخته ميشوند. اينگونه از خدمات در كشور ما در مراحل اوليه بلوغ خود قرار دارند. با وجود تغييرات در خدمات بانكداری الكترونيك، اطلاعات اندكي درباره ي چگونگی واكنش مشتريان به اين خدمات در دست است. هدف اين مقاله ارائه مدلي تبييني از «ويژگي¬هاي سيستم پرداخت با همراه بانك» است. براي اين كارگويه های مرتبط با ويژگيهای سيستم پرداخت با همراه بانک تشریح شده است.
-
لیست منابع :
مسعود کیماسی، احسان عابدی، بنفشه کباری، رزا هندیجانی، تجزيه و تحلیل کاربردپذيری وبسايت¬های بانکی مبتنی بر ردياب چشم و خودگزارشگری،کاوشهای مدیریت بازرگانی/سال99
مادوانی، عابدینی، کمال زاده، تعیین عوامل موثر بر پذیرش موبایل بانک مبتنی بر تئوری شناخت اجتماعی مشتریان بانک ملت بندر عباس، پزشکی نوین، سال 1400
محمد زمان ریسی.سروش فتحی.حبیبالله کریمیان، صنعت بانكداري نوين و توسعه در ايران، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال99
زهرا میر اشرفی، تأثیر فناوری اطالعات برحسابداری واهمیت حسابرسی فناوری اطلاعات،کنفرانس بین المللی نخبگان مدیریت، سال 95
Effectiveness of credit Management system on micro credit Performavce: Case study of east Africa commercial banks and mobile operator, by: Eveque Mutabaruka, Student at Atlantic International University in School of Engineering, (Doctorate in Information Technology), 2021
-
کلمات کلیدی به فارسی :
فناوری اطلاعات، صنعت بانکداری، رضایت مشتریان، سيستم پرداخت.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
In modern banking, there are many components that affect the process of equipping financial resources of banks and financial institutions. The components of information and communication technology, skills, manpower working in banks, diversity and quality of banking services, customer satisfaction with employees, and the desirability of the internal environment and location of branches in modern banking are important tools that are used for optimal absorption of monetary resources. For our country, which has just experienced this type of business, it will be useful to be aware of international trends to accelerate the establishment and efficiency of the banking system. With the emergence and expansion of wireless networks, a new generation of electronic banking applications have appeared today, which are known as mobile banking. These types of services in our country are in the early stages of maturity. Despite the changes in electronic banking services, there is little information about how customers react to these services. The purpose of this article is to present an explanatory model of "features of the payment system with the bank's mobile". For these tasks related to the features of the payment system with the bank have been described.
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
information technology, banking industry, customer satisfaction, payment system
- صفحات : 1-11
-
دانلود فایل
( 639.37 KB )