-
آرشیو :
نسخه تابستان 1402 - جلد اول
-
کد پذیرش :
12167
-
موضوع :
مدیریت دولتی
-
نویسنده/گان :
| نادر بهاری، سیده حوریه عباسی، ژیلا شیخ زاده مقدم، فرشته حضوری، همت نیکدل خلیفه لو
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
این پژوهش با هدف بررسی نقش تاثیر انگیزش کارکنان بر توسعه برند در شرکت کاله تدوین شده است. روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و از نظر زمان جمع آوری داده های مورد نیاز، تک مقطعی می¬باشد. روش نمونه گیری تصادفی است. جامعهی آماری این پژوهش را کلیه کارکنان شرکت کاله که در مجموع با احتساب نیروهای قراردادی تمام وقت و کارکنان رسمی 350 نفر هستند. نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 183 نمونه آماری بدست آمد. جمع¬آوري دادهها بر اساس پرسشنامههای استاندارد صورت گرفت. متغیرهای مورد بررسی، انگیزش کارکنان و توسعه برند در این تحقیق می باشند. نتایج تحقیقات در بین کلیه کارکنان شرکت کاله نشان داد که، انگیزش کارکنان بر توسعه برند تاثیر دارد، انگیزش کارکنان با آگاهی از برند (توسعه برند) رابطه معناداری مثبت دارد، انگیزش کارکنان با وفاداری به برند (توسعه برند) رابطه معناداری مثبت دارد. انگیزش کارکنان با تصویر مناسب به برند (توسعه برند) رابطه معناداری مثبت دارد، انگیزش کارکنان با تصویر نهایی به برند (توسعه برند) رابطه معناداری مثبت دارد. در انتها نیز پیشنهادهایی برای محققین آتی ارائه گردید.
-
لیست منابع :
ابراهیمی، حدیث، باقری قلعه سلیمی، مرضیه. (1394). توسعه برند و نقش تبلیغات بازرگانی (مطالعه موردی: محصولات شرکت تبرک). مدیریت بازاریابی، 10(26)، 93-114.
زیبایی، عاطفه (1393). بررسی تاثیر تبلغات بر وفاداری به برند به واسطه تصویر برند و کیفیت درک شده. پایان نامه کارشناسی ارشد؛ دانشگاه فردوسی مشهد؛ دانشکده اقتصاد و علوم اداری.
منصوری، علی (1393). تاثیر عوامل موثر در نگرش به توسعه همگون برند بر نگرش به برند مادر. پایان نامه کارشناسی ارشد؛ دانشگاه علامه طباطبایی؛ دانشکده مدیریت و حسابداری.
ضامنی، فرشیده و کاردان، سحر. (1389). تأثیر کاربرد فن آوري اطلاعات و ارتباطات در یادگیري درس ریاضی. فنآوري اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1، 1، 38-23
ساموئل بال، ترجمه: دكتر مسدود، سيد علي اصغر؛ انگيزش در آموزش و پرورش، انتشارات دانشگاه شيراز، شيراز، 1373.
Aaker, D. (1990). Brand extensions: The good, the bad, and the ugly. MIT Sloan Management Review, 31(4), 47.
Cohen J.B & Basu K. (1987). Alternative models of categorization: Toward a contingent processing framework. Journal of Consumer Research 13(4), 455.
Chen, K., & Liu, C. M. (2004). Positive brand extension trial and choice of parent brand. Journal of product and brand management, 13(1): 25-36.
Dwivedi, A. & Merrilees, B. (2013). “Brand-extension feedback effects: An Asian branding perspective”, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 25 (2), pp. 321–340.
Ernest, E., Young, D. & Nielson, S. (1999). New product introduction: successful innovation/ failure: A Fragile boundary.
Jiaxun, H. (2012). “Sincerity, excitement and sophistication: The different effects of perceived brand personality on brand extension evaluation”, Nankai Business Review International, 3 (4), pp. 398–412.
Keller К.L. (1998). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Keller, K. L. (2003). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. 2nd ed. Prentice-Hall. Englewood Cliffs.
Klink, R. R., & Smith, D. C. (2001). Threats to the external validity of brand extension research. Journal of marketing research, 38(3), 326-335.
Martínez, E., Montaner, T. & Pina, J. M. (2009). “Brand extension feedback: The role of advertising”, Journal of Business Research, 62 (3), pp. 305–313.
Romeo Jean B. (1992). The effect of negative information on the evaluations of brand extensions and the family brand. In Advances in Consumer Research, 18, 399- 406
Scott, B. & Richard, J. (1998). “An empirical examination of the structural antecedents of attitude toward the ad in an advertising pretesting context”, Journal of Marketing, 53 (2), pp. 48–65.
Srivastava, K. & Sharma, N. (2013). “Consumer attitude towards brand extension: A comparative study of fast moving consumer goods, durable goods and services”, Journal of Indian Business Research, 5 (3), pp. 177–197.
Tariq, M.L., Humayon, A.A., Bhutta, M.H., Danish, R.Q. (2014). Impact of Effective Advertisement on Brand Equity and Brand Switching Behavior; Study of Food and Beverages Industry in Emerging Market, Research Journal of Recent Sciences,3(6):40 45.
Völckner Franziska, Sattler Henrik. (2006). Drivers of brand extension success. JMark; 70(2):18–34.
Adeyemi, B. A. (2012). Effects of computer assisted instruction (CAI) on students’ achievement in social studies in Osun state, Nigeria. Mediterranean Journal of Social Sciences, 3(2), 269-277-10.1108/
-
کلمات کلیدی به فارسی :
انگیزش کارکنان، توسعه برند، شرکت کاله.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
This research was compiled with the aim of investigating the role of employee motivation on brand development in Kale company. The research method is descriptive-survey and in terms of the required data collection time, it is single-section. The sampling method is random. The statistical population of this research is all employees of Kale company, which are 350 people including full-time contract workers and official employees. The statistical sample was obtained using Cochran's formula in the number of 183 statistical samples. Data collection was based on standard questionnaires. The investigated variables are employee motivation and brand development in this research. The results of research among all the employees of Kale Company showed that employee motivation has an effect on brand development, employee motivation has a positive significant relationship with brand awareness (brand development), employee motivation has a positive significant relationship with brand loyalty (brand development). , employee motivation has a positive significant relationship with the right image to the brand (brand development), employee motivation has a positive significant relationship with the final image to the brand (brand development). At the end, suggestions for future researchers were presented.
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
Employee motivation, brand development, Kalleh company
- صفحات : 109-122
-
دانلود فایل
( 1.01 MB )