-
آرشیو :
نسخه زمستان 1402 - جلد اول
-
کد پذیرش :
12208
-
موضوع :
سایر شاخه ها
-
نویسنده/گان :
| حمیدرضا ذکاوتی
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
اگر بخواهيم به طور ساده مديريت فرآيند كسب و كار را توصيف كنيم، اينگونه مي توان عنوان كرد «مجموعه اي يكپارچه از مديريت منابع، قوانين كاري، فعاليت ها، شاخص هاي عملكردي و اهداف را مديريت فرآيند كسب و كار مي گويند». در سال هاي اخير، بهبود فرآيندهاي كسب و كار به عنوان يكي از اولويت هاي برتر كسب و كار براي مديران فناوري اطلاعات پديدار شده است، و در حال حاضر مديريت فرآيندهاي كسب و كار به عنوان بهترين روش جهت تسهيل بهبودهاي فرآيند در نظر گرفته مي شود. چالش هاي پياده سازي مديريت فرآيندكسب و كار به طور گسترده در ادبيات ذكر شده است اما پژوهش در مورد عوامل حياتي براي پياده سازي متناوب و موفق مديريت فرآيند كسب و كار، كمياب و گسسته می باشد. این تحقیق بر مدیران و کارآفرینان تمرکز دارد، با هدف ارائه راهنمایی عملی و جامع برای بهرهگیری بهینه از اصول مدیریتی در سفر به موفقیت کسب و کارها.
-
لیست منابع :
دلاور، علي، (1374)، مباني نظري و عملي پژوهش در علوم انساني، تهران : انتشارات رشد.
حقيقي، محمد و موجودي، امين، (1388)، «مديريت فرآيند كسب و كار: روش هاي اجرا و عوامل كليدي موفقيت براي اجراي روش ها».
سرمد، زهره و بازرگان، عباس و حجازي، الهه، (1380)، روش هاي تحقيق در علوم رفتاري، تهران، آگاه، چاپ پنجم.
ترجمة محمد صائبي و شيرازي، چاپ اول، تهران : مركز «روش تحقيق در مديريت»، سكاران، اوما 1381، آموزش مديريت دولتي.
چاپ اول، تهران: انتشارات، «تحليل آماري پيشرفته»، (صالحي صدقياني، جمشيد و ابراهيمي، ايرج، (1381) هستان.
آذر، عادل و مومني، منصور، (1383): آمار و كاربرد آن در مديريت، تحليل آماري، سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاه¬ها (سمت).
وﺣﻴﺪي، ﺳﺎﻧﺎز، (1389)، «اراﺋﻪ ﻣﺪل ﻳﻜﭙﺎرﭼﻪ ﺑﺮاي ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر ﺑﺎ روﻳﻜﺮد ﻣﻌﻤﺎري ﺳﺮوﻳﺲ ﮔﺮا»، داﻧﺸﮕﺎه ﺻﻨﻌﺘﻲ ﻣﺎﻟﻚ اﺷﺖ، ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﺧﺬ ﻣﺪرك ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ در رﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ کامپیوتر. پرایش کامپیوتر.
شرکتهای چندملیتی مشاوره فناوری اطلاعات.
شرکتهای مشاوره بنیانگذاریشده در ۱۹۷۹ (میلادی).
اخوان، پیمان؛ جعفری، مصطفی؛ 1385. نظریه پردازی و آزمایش نظریه ها در حوزه مدیریت دانش (ارائه یک رویکرد ترکیبی با به کارگیری روشهای کیفی و کمی تحقیق)
Abdullah S. Al-Mudimigh, (2007), “The role and impact of business process management in enterprise systems Implementation”, Business Process Management Journal Vol. 13 No. 6, 2007 pp866-874q, Emerald Group Publishing Limited1463-7154, available at: www.emeraldinsight.com/1463-7154.htm.
Bruin, Tonia de. (2005) “Application of a Holistic Model for Determining BPM Maturity “– Michael ROSEMANN – BP Trends.
BP Trends (2007), “An Introduction to BPM Suites”, available at: www.BPTrends.com.
Brudaru, Paul. NĂFTĂNĂILĂ, Ionel. (2009), “Successfully Introducing the Methods and Instruments for Flexible Business Processes Automation into Romanian Companies”, Review of International Comparative Management Vol. 10, Issue 4, October.
Balzarova M., Bamber C., McCambridge S. and Sharp J. (2004), "Key Success Factors in Implementation of Process-Based Management. A UK Housing Association Experience", Business Process Management Journal, Vol. 10, No.4, pp. 387-399.
Chong, Sandy (2007), “Business process management for SMEs: an exploratory study of implementation factors for the Australian wine industry”, Curtin Business School, Curtin University of Technology, Journal of Information Systems and Small Business, vol. 1, no. 1-2, pp. 41-58.
Hung. R. Y. (2006), “Business process management as competitive advantage: A review and empirical study, Total Quality Management & Business Excellence, Vol.17, No.1, pp. 21-40.
Trkman, P. (2009), “the Critical Success Factors of Business Process Management,” International Journal of Information Management, article in press, pp.1-10
Davenport, T.H. (1993), Process Innovation: Reengineering Work through Information Technology, Harvard Business School Press, Boston, MA.
Strnadl, C. F. (2006), “Aligning business and IT: The process-driven architecture model”, Information Systems Management, Vol.32, No. 4, pp. 76–77.
Vander Aalst, W.M.P., ter Hofstede, A.H.M. and Weske, M. (2003), “Business process management: a survey”, Proceedings of the International Conference of Business Process (Management, Eindhoven, the Netherlands, 62 June.)
Vollmer, Ken and Colin Teubner (2007), “BPMS Revenue to Reach $3.6 Billion by 2011”, Forrester.
Rockart, JF. (2005) Chief Executives Define Their Own Data Needs, Harvard Business Review, March-April, pp. 18-39, 1997.
Chrissis, M., Konrad, M. and Shrum, S. (2003), CMMI: Guidelines for Process Integration and Product Improvement, Addison-Wesley, Boston, MA.
Weske, Mathias (2007), “Business Process Management: Concepts, Languages, Architectures”, Springer.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
فرآيند كسب و كار، مديريت كسب و كار، عوامل حياتي موفقيت.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
if we want to simply describe business process management, that's how it is. "an integrated set of resource management, work rules, activities, performance indicators, and goals is called business process management. "in recent years, business process improvement has emerged as one of the top business priorities for information technology managers, and now business process management is considered as the best method to facilitate process improvements. the challenges of business process management implementation are widely mentioned in the literature, but research on critical factors for the successful and intermittent implementation of business process management is scarce and discrete. the research focuses on managers and entrepreneurs, with the aim of providing practical and comprehensive guidance for the optimal application of management principles in the journey to business success.
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
business process, business management, critical success factors
- صفحات : 81-97
-
دانلود فایل
( 1.32 MB )